Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Pech: Kromě tátovy tisícovky jsem auto se zadním pohonem nikdy neřídil

Václav Pech při Rallye Příbram. | foto: Ján Honza

3 2015
Stojí před ním nová výzva. Plzeňský pilot Václav Pech opouští vůz Mini John Cooper, se kterým dvakrát vyhrál český šampionát. Od příští sezony sedne za volant silného Porsche 997 GT3.

Jedna éra končí. A nutno zdůraznit, že éra úspěšná. S vozem Mini John Cooper S2000 jezdil Plzeňan Václav Pech od roku 2011 a po počátečních trablech s ním dosáhl dvakrát na titul mistra republiky (2013 a 2014), letos byl druhý za Janem Kopeckým s tovární Škodou Fabií R5.

Teď přesedlává na Porsche 997 GT3, které plzeňský EuroOil Invelt team dovezl z Německa. Ruben Zeltner s ním vyhrál národní šampionát, dosáhne podobných rallyeových úspěchů i Pech?

Co je FIA-RGT Cup?

Poprvé se seriál konal v loňském roce, závody bývají součástí podniků mistrovství světa či Evropy. Letos se jel při Rallye Monte Carlo (MS), belgické Ypres Rallye (ME), Rallye Deutschland (MS), švýcarské Rallye International du Valais (ME) a Korsické rallye (MS). Absolutním vítězem se stal Francois Delecour z Francie, předtím vítěz čtyř závodů mistrovství světa (s vozem Porsche 997).

„Bude to něco úplně nového. Kromě prvních startů s tátovo Škodou 1000 MB jsem nikdy nezávodil s autem se zadním pohonem. A tohle auto je navíc dost specifické a s obrovským výkonem. Moc se na tu výzvu těším,“ říká Pech, který se s „miníkem“ loučil minulý víkend na tradičním Pražském rallyespritnu.

Mimochodem, právě dnes Václav Pech slaví 39. narozeniny.

Nemrzí vás loučení s miníkem, když jste si ho vypiplali téměř k dokonalosti?
Samozřejmě, že mrzí. Jsem s tím autem dokonale sžitý. Přesně vím, jak se bude v jaké situaci chovat. Jak ho máme nastavit. Nejen já, ale i celý tým už ale potřebuje nový impulz. Věřím, že tím porsche bude.

Přece jen to ale pro vás bude novinka. Neslevíte v ambicích?
Budeme teď možná malinko v roli outsiderů, nebudou se nám dávat až takové šance a my tak budeme mít klid na práci. Uvidíme, na jaké mety dosáhneme.

Máte už jasno, co všechno s novým vozem pojedete?
Samozřejmě pojedeme český mistrák a zároveň zkusíme mezinárodní seriál RGT Cup, který bývá součástí vybraných závodů mistrovství světa či Evropy.

Kde v Evropě vás tedy diváci uvidí?
To přesně ještě nevíme, teprve o tom budeme jednat. Určitě to ale nebude na lednové Rally Monte Carlo, která je zároveň prvním podnikem RGT Cupu.

To proto, že nestihnete připravit auto?
Ne, to určitě ne. Ale nechci se učit jezdit s autem, které má zadní náhon a 400 koní pod kapotou na sněhu a s hřebíkama. To by opravdu nebylo to nejlepší školení. (úsměv)

Takže kde poprvé porsche představíte v ostrém závodě?
Počítám, že na Rallye Šumava. Teprve pak s ním vyrazíme na závody do zahraničí.

Vy už jste si to auto vyzkoušel. Můžete stručně popsat rozdíl mezi porsche a miníkem?
Jednoznačně to auto jede rychleji, vždyť má o třetinu víc koní než miník. Ten rozdíl je hodně znát, na druhou stranu se hůř tlumí, hůř zatáčí. Ale na všem se dá pracovat, dá se z toho leccos vytěžit. Věřím, že s porsche budeme konkurenceschopní. Neříkám, že hned budeme pomýšlet na absolutní vítězství, ale chceme dál jezdit v popředí.

Teď mluvíte o českém šampionátu? Bude i nadále prioritou?
Ano. Pro nás to zůstává pořád ta největší výzva.

Ale i starty v zahraničí pro vás při rozhodování určitě byly velkým lákadlem, nebo ne?
To jistě, ale tam půjde jenom o to, uspět v seriálu RGT Cup. Nelze pomýšlet na úspěch v absolutním pořadí. Výkon auta tam bude totiž malinko udušený, ty předpisy jsou jiné než u nás.

Jak dlouho vám potrvá, než si troufnete odhadnout, jaké by mohly být vaše ambice s novým vozem?
Hodně budou rozhodovat i jednotlivé tratě a samozřejmě počasí. Třeba když zaprší, bude mít ten poršák obrovskou nevýhodu. Naopak za totální sucha a na pěkném asfaltu by měl mít navrch. Myslím, že tak v půlce sezony dokážeme víc odhadnout, co nám bude sedět.

Dá se říct, že jste sáhl ke změně vozu i proto, že Mini John Cooper už byl na hraně svých možností?
Ano, byl. I proto, že jsme jeho vývoj dělali prakticky jenom my, v soukromých podmínkách oproti továrním týmům. V tom byl velký problém. Ale poslední tři roky s ním byly naprosto úžasné.

Jaké vás čekají největší úpravy?
Teď porsche kompletně rozebereme a už víme, že předěláme rám kvůli těžišti. Ten současný není ideální, okamžitě na tom začneme pracovat.



Témata: Plzeňský kraj




Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze