Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Porazit tovární jezdce jde jen občas, říká obhájce prvenství Pech

Václav Pech při Rallye Příbram. | foto: Ján Honza

26 2015
V roce 2003 vyhrál Barum rally poprvé, avšak o rok později nemohl svůj triumf obhajovat. Tehdy totiž závodil s modelem WRC. Tyto stroje jely mimo absolutní pořadí a na trať se vydaly s velkým zpožděním. Letos už Václav Pech vstupuje do soutěže v roli plnohodnotného obhájce. Je největším protivníkem favorita Jana Kopeckého.

„Předvedeme to nejlepší, co umíme,“ slíbil Pech, kterého ve voze Mini John Cooper Works S2000 naviguje Petr Uhel. „V pondělí jsme měli doma v Plzni krátký test, abych se rozjezdil. Potřeboval jsem se dostat do závodního tempa.“

Takže znovu pomýšlíte na vítězství?
V rámci možností a svědomí jsem připravený dobře. Ale jde o to, jak se připravují tovární kluci, protože závodit proti nim je obtížné. Porazit se nám je podaří jenom sporadicky.

Fotogalerie

Václav Pech

V Českém Krumlově jste továrního jezdce Škody Motorsport Kopeckého málem porazil, také v Hustopečích jste s ním držel krok. Vzbuzuje to ve vás optimismus?
Moc ne, protože vím, že jsem to zkusil možná lehce za hranou našich možností. Možná to bylo trošku smolné, ale nevyšlo to. Nemyslím si, že na Barumce to bude stejné jako v Krumlově. Honza se naučil s autem další věci a obávám se, že asi budeme v pozici těch druhých za škodovkou.

Varovaly vás výsledky Německé rally, kde Kopecký deklasoval své konkurenty?
To ne, ale Honza je rozjetý. Sedí v autě víc než my, to musí být znát. Ale zkusíme ho potrápit.

Co říkáte na evropskou konkurenci?
Je pěkná, ale na druhou stranu by mohla být maličko větší. Bohužel tu není tolik slavných jmen, jak bych očekával. Ale i tak je konkurence hodná Barumky.

Možná zajímavější než s cizinci může být váš souboj s místními jezdci Kostkou a Tarabusem, kteří stejně jako Kopecký nasadí Škodu Fabii R5. Nemyslíte?
To může být samozřejmě pravda. Počkejme si na první rychlostku. Těžko říct, co komu sedne, kam se zařadí. Vím z vlastní zkušenosti, že když přijedete se sebelepším autem a velkými ambicemi, ale nesednou vám první erzety, můžete být desátý, i když jste chtěl bojovat o první místo.

Posádka Václav Pech a Petr Uhel během Agrotec rallye Hustopeče.
Václav Pech při Rallye Příbram.
Václav Pech při Rallye Příbram.

Harmonogram soutěže se trošku liší od loňských ročníků, například náročné testy Troják a Semetín se jedou až v neděli. Nevadí vám to?
Ne, protože vložky známe. Akorát si budeme muset těsně před závodem zkusit varianty pneumatik a zjistit, kde bude konkrétní typ lepší.

V posledních letech většinou prší, nyní meteorologové slibují vedro. Sedí vám?
Tím, že jsou rychlostky relativně daleko od sebe, bych byl radši, kdyby bylo sucho. Aby ze závodu nebyla pneumatiková loterie.

Podle pravidel mistrovství Evropy nejdříve pojedou všichni jezdci registrovaní do seriálu a až za nimi účastníci českého šampionátu. Nezáleží přitom na kubatuře vozu. Abyste dostal startovní číslo 4, musel jste se přihlásit a hlavně zaplatit poplatek 3 tisíce eur (cca 85 tisíc korun). Zvažoval jste dlouho, jestli to udělat?
Pokud chceme bojovat o přední místa, museli jsme to udělat. Vyrazit na trať jako padesátý nejde. Trať se mění, může zasáhnout počasí. Hrozně mě to štve, protože si ani nesáhneme na odměny. Ty bohužel nejsou určeny pro náš vůz. Ze strany Mezinárodní automobilové federace FIA je to malinko vydírání.







Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze