"Nechceme nic nechat náhodě, na servis právě teď dáváme velký důraz," vypravoval jen pár hodin před odjezdem do Itálie, kde o víkendu vyvrcholí letošní evropský šampionát v autokrosu, jezdec novopackého klubu Václav Fejfar.
Na okruhu v Maggioře bude hájit své vedení v průběžném pořadí. Po druhém místě ve víkendovém závodě ve Francii Fejfarovi k premiérovému titulu mistra Evropy ve třídě Touring Auto stačí, když při vítězství svého největšího soupeře Maďara Tamase Káraie dojede na osmém místě.
Podle letošních výsledků by to neměl být problém, mimo nejlepší osmičku totiž jezdec z Lužan u Jičína letos dojel pouze jednou.
Skoro by se chtělo říct, že po čtyřech letech, kdy o něj v této třídě jezdíte, vám titul nemůže uniknout?
Dvanáct bodů, které mám před Káraiem, je opravdu dostačující náskok, abych ho udržel. Ale znáte to, je to motorismus, na všechno se připravíte, ale pak vám uletí jeden drátek a vy nedojedete. I proto jsme auto tentokrát vzali opravdu důkladně.
O titul v této třídě usilujete čtvrtou sezonu, vždycky se na konci něco zvrtlo. Letos to ale máte vyloženě ve svých rukách. S jakou taktikou závod v Maggioře pojedete?
Je jasné, že pokud postoupím do finále, už by se dalo pomýšlet na to, že o vedení a o titul nepřijdu. Pokud se tedy povedou kvalifikace, už by to mělo vyjít.
Václav FejfarČeho může dosáhnout? * Pokud o víkendu uhájí v italské Maggioře vedení v průběžném pořadí třídy Touring Autocross, bude prvním Čechem v historii, který se v této kategorii stane mistrem Evropy. * Stal by se prvním autokrosařem historie, který slavil titul mistra Evropy ve třídě autokrosových speciálů do 1600 ccm (získal ho v roce 2000 a 2002) a získal také vítězství ve třídě, v níž jezdí nyní. * Už dříve se jezdec z Lužan u Jičína stal prvním borcem historie, který vyhrál závod mistrovství Evropy ve všech třech autokrosových třídách. |
Pro vás je možná výhoda, že seriál končí v Maggioře, kde závodíte rád.
Určitě, navíc pro mě je výhoda, že je to široká trať s únikovými zónami, kdyby se něco v některé jízdě přihodilo, je šance pokračovat a závod ještě zachránit.
K titulu jste se hodně přiblížil ve víkendovém závodu ve Francii, kde jste dojel druhý. Ale start finále pro vás šťastný nebyl. Co se stalo?
Startoval jsem sice z první řady a Kárai až ze třetí, ale on vyjel opravdu rychle a hned v první zatáčce mě vystrčil z tratě. Naštěstí jsem mohl pokračovat, ale jel jsem až sedmý.
Neměl jste pocit, že se vám titul vzdaluje?
Karáie jsem sice měl naštěstí nadohled, ale kolo a půl jsem trnul, jak to dopadne. Pak jsem ho najednou viděl, jak stojí mimo trať, asi se mu něco porouchalo tím, jak do mě strčil.
Přesto jste byl stále dost vzadu, ale v té chvíli byl každý získaný bod možností se v celkovém pořadí Káraiovi vzdálit.
Chtěl jsem se dostat dopředu, protože každé lepší místo by mi přineslo další body náskoku. Vcelku se to dařilo, i když to tak jednoduché nebylo, protože přede mnou jeli závodníci, kteří nejsou v autokrosu příliš zkušení, a musel jsem dávat pozor, aby nedošlo k nějaké kolizi.
K vítězství vám moc nechybělo, dostal jste se na druhé místo a s vedoucím Koršunovem jste byli několikrát vedle sebe. Nešlo ho předjet?
Asi šlo, ale opravdu jsem nechtěl zase tak moc riskovat, za dané situace bylo i druhé místo pro mě velmi dobré. Proto jsem se raději krotil.