Ve franouzském Chablis, které leží poblíž Auxerre, poprvé v kariéře usedl do továrního vozu týmu Citroën Sport Xsara WRC.
Kvůli hloupé chybě přišel Prokop o závody ve WRC
Tréninkovou jízdu v autě, které v uplynulém ročníku mistrovství světa řídil i úřadujícího šampion Sébastian Loeb, si člen jihlavského týmu Jipocar Racing vybojoval třetím místem v konečné klasifikaci letošního juniorského šampionátu.
"Potěšilo nás, jakým způsobem Martin na jízdu v našem autě dosáhl," uvedl manažer zákaznického oddělení Citroën Sport Yves Matton. "A zároveň mu přejeme hodně štěstí v příštím ročníku."
Prokop letos ze šesti závodů započítaných do juniorské klasifikace dva vyhrál, v srpnu v Německu a v říjnu na Korsice, navíc ve Španělsku dojel jako druhý.
"Pro Citroën bylo pěkné zejména to, že jsme dokázali zvítězit ve Francii," usmívá se Prokop. "Na druhou stranu je mrzí nehoda ve Finsku, což mi také dávají najevo."
Nevydařený podnik na severu Evropy stál mladého jezdce možnost se Xsarou WRC absolvovat i dva soutěžní závody. Prokop se totiž vlastní chybou připravil o možnost dojet na prvním místě - po havárii musel ze závodu z výhodné pozice odstoupit.
Případný zisk deseti mistrovských bodů by mu přitom zajistil v celkovém hodnocení mistrovství světa juniorů první místo. "Ve Finsku jsem udělal hloupou chybu, která mě bude dlouho mrzet," přiznal Prokop.
Podle zástupců franouzského týmu však dostane český závodník stejnou šanci i v dalším roce.
"Pokud uspěje a skončí v příštím ročníku juniorského mistrovství světa první či druhý, získá možnost jednoho nebo dvou závodů ve voze Citroën WRC," slibuje Matton, který letos osobně sledoval zlínskou Barum rally.
Na závody v Irsku a Walesu s mitsubishi
Jak se vlastně Prokop, který po většinu roku v juniorském šampionátu řídí Citroën C2 S1600, v silném voze cítil? Podle svého vyjádření neměl s aklimatizací žádný problém a páteční test si dokonale užil.
"Vzhledem k tomu, že kokpit Xsary WRC je prakticky shodný s C2, nepotřeboval jsem moc času na to, abych se s ním sžil," popisuje Prokop. "Byl to pro mě fantastický zážitek, na který nikdy nezapomenu."
Prokopovo rychlé přizpůsobení novému automobilu si pochvaloval i Matton: "Martin předvedl své nadání a profesionalitu a neměl skutečně žádný problém se vozu přizpůsobit."
V závěrečných dvou závodech letošního světového šampionátu se však Prokop představí ve zcela odlišném autě. Už o víkendu v Irsku, a poté i ve Walesu usedne za volant Mitsubishi Lancer EVO IX.
"Pro mě osobně je Irsko velký krok do neznáma, čtyři roky jsem neřídil enko na asfaltu. Uvidíme, jak rychle se s ním sžiji," netroufá si předpovědět své šance v kategorii produkčních vozů, v níž bude pod hlavičkou OMV Bixxol rallye týmu závodit společně s dalším Čechem, Štěpánem Vojtěchem.
"Přeji si hlavně, aby vše perfektně fungovalo. Je to náš první společný start. Budu rád, když hlavně Brouk dojede na dobrém místě," říká Prokop o libereckém závodníkovi. "Jestli svedeme nějakou bitvu, tím to jenom vylepšíme."
Kompletní výsledky ankety najdete ZDE.