Opět trochu stranou hlavního zájmu odstartují kamiony, také s vítězi posledních let. Kolonu ruských kamazů povede obhájce prvenství Vladimír Čagujin, pojedou pětinásobný vítěz Karel Loprais i Rakušan Johan Rief, jenž se z vítězství radoval v roce 1997.
Stejně jako v minulosti se pořadatelé obávají akcí teroristů, kteří již předem avizovali svou činnost. Problematická místa z minulosti by však měla být lépe hlídána a například oblastí kolem Tišítu, kde v lednu 1999 došlo k největšímu přepadení, budou startující projíždět již ráno a nikoliv v noci.
Populární pouštní rallye je ve znamení návratu k původní myšlence těžkého a náročného závodu pro vozy i jejich posádky. Francouzští pořadatelé v čele s Hubertem Auriolem se po letech experimentování s různými obměnami trati rozhodli vrátit k osvědčenému modelu. Dříve se vyjíždělo například z Dakaru, cíl byl umístěn pod egyptskými pyramidami, 'zjemňovaly' se podmínky za účelem zvýšení počtu startujících.
Naproti tomu staronová trať povede po severozápadní části Afriky a hned po evropském úvodu čekají na účastníky první zkoušky odolnosti v podobě dlouhých, rozbitých etap, náročných na navigaci a výdrž - lidskou i materiální. Letos ovšem nebude fungovat letecká pomoc, takže i mechanici velkých a bohatých týmů se budou muset přesouvat mezi etapovými městy po vlastní ose.
Tradiční závod bude zahájen na Nový rok, do cíle v senegalském hlavním městě dorazí úspěšné posádky o jedenadvacet dní později. V té chvíli by za sebou měly mít více než 10.000 kilometrů.