Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


V pouštní rallye nebudou chybět esa

Jutta, Dakar - Němka Jutta Kleinschmidtová s Mitsubishi na "Dakaru" 2000. | foto: ČTK

28 2000
P r a h a - O něco klidnější by měl být 23. ročník Rallye Paříž-Dakar. V pelotonu nebude tak živo jako v minulosti především proto, že se k závodu přihlásilo méně závodníků. Mezi 130 motocyklisty, 111 osobními automobily a 34 kamióny ale nechybí "dakarská esa" jako vítěz uplynulých dvou ročníků mezi motocykly Richard Sainct z Francie, či trio Jean Louis Schlesser, Jean Prierre Fontenay, Kenžiro Šinozuka, jež vládne čtyři roky mezi automobily. O výrazný úspěch se bude pokoušet i populární Němka Jutta Kleinschmidtová.

Opět trochu stranou hlavního zájmu odstartují kamiony, také s vítězi posledních let. Kolonu ruských kamazů povede obhájce prvenství Vladimír Čagujin, pojedou pětinásobný vítěz Karel Loprais i Rakušan Johan Rief, jenž se z vítězství radoval v roce 1997.

Stejně jako v minulosti se pořadatelé obávají akcí teroristů, kteří již předem avizovali svou činnost. Problematická místa z minulosti by však měla být lépe hlídána a například oblastí kolem Tišítu, kde v lednu 1999 došlo k největšímu přepadení, budou startující projíždět již ráno a nikoliv v noci.

Populární pouštní rallye je ve znamení návratu k původní myšlence těžkého a náročného závodu pro vozy i jejich posádky. Francouzští pořadatelé v čele s Hubertem Auriolem se po letech experimentování s různými obměnami trati rozhodli vrátit k osvědčenému modelu. Dříve se vyjíždělo například z Dakaru, cíl byl umístěn pod egyptskými pyramidami, 'zjemňovaly' se podmínky za účelem zvýšení počtu startujících.

Naproti tomu staronová trať povede po severozápadní části Afriky a hned po evropském úvodu čekají na účastníky první zkoušky odolnosti v podobě dlouhých, rozbitých etap, náročných na navigaci a výdrž - lidskou i materiální. Letos ovšem nebude fungovat letecká pomoc, takže i mechanici velkých a bohatých týmů se budou muset přesouvat mezi etapovými městy po vlastní ose.

Tradiční závod bude zahájen na Nový rok, do cíle v senegalském hlavním městě dorazí úspěšné posádky o jedenadvacet dní později. V té chvíli by za sebou měly mít více než 10.000 kilometrů.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze