V první etapě ryze šotolinového podniku již nepokračuje český pilot Jan Kopecký, který měl velké problémy hned v úvodním dnešním úseku, do jehož cíle dojel s téměř čtyřminutovou ztrátu na nejrychlejšího Hirvonena.
"Úplně jsme přišli o brzdy, museli jsme jet velmi pomalu, na trati je mnoho velkých vytahaných kamenů od vozů startujících před námi. O jeden z nich jsme udělali defekt," citoval Kopeckého internetový server ewrc.cz.
Český pilot se poté s poškozenou fabií WRC vydal na start další erzety, ale tu již nedokončil. Podle zpráv z místa soutěže měl Kopeckého vůz ještě značně poškozené pravé zadní kolo po nárazu do velkého kamene v zatáčce.
Kopecký nejprve trefil levým zadním kolem velký kámen ukrytý za pravotočivou zatáčkou, příčinou časového manka a následného odstoupení však byl brzdič levého zadního kola, ze kterého se podle tiskové zprávy týmu uvolnila vinou vadného materiálu záslepka technologického otvoru.
Veškerá brzdová kapalina vytekla z brzdové soustavy.
"Úplně jsme přišli o brzdy, museli jet velmi pomalu, na trati je mnoho velkých vytahaných kamenů od vozů startujících před námi," citoval Kopeckého internetový server ewrc.cz. Český pilot se poté s poškozenou fabií vydal na start další erzety, ale tu již nedokončil.
Podle tiskové zprávy týmu se mechanikům podařilo připravit vůz v servisní zóně na start sobotní etapy, do níž Kopecký vyrazí s penalizací.
O mnoho lépe se v Portugalsku nevedlo ani Martinu Prokopovi bojujícímu o body do seriálu JRC. Do páté rychlostní zkoušky se pohyboval na hranici druhé a třetí desítky pořadí a v klasifikaci své kategorie byl druhý, než skončil se svým citroënem mimo trať a z výsledkové listiny vypadl.
Výsledky po 1. etapě:
1. Loeb (Fr./Citroën) 1:25:39,0, 2. Grönholm (Fin./Ford) -3,1, 3. Hirvonen (Fin./Ford) -25,3, 4. P. Solberg (Nor./Subaru) -32,8, 5. Sordó (Šp./Citroën) -1:10,9, 6. Latvala (Fin./Ford) -1:42,2.