Red Bullu se v testování před sezonou nedařilo, mechanici měli problémy s nastavením auta. Úvodní závod světového šampionátu ale po druhém místě Vettela a čtvrtém Australana Marka Webbera přece jen ukázal, že není tak zle. A v Malajsii je velmi rychlý okruh, který by měl favorizovaným obhájcům titulu vyhovovat. Proto pochyby zahánějí.
"Víme z testování, že mclareny letos budou velmi rychlé, ale Malajsie je velmi rozdílný okruh než v Austrálii a já myslím, že se situace otočí," věří šéf stáje Christian Horner. "V Austrálie je to samá zatáčka, tady se uvidí, jak jsou mclareny doopravdy rychlé," řekl.
McLaren: na rovinkách musíme být rychlejší
V Austrálii vyhrál jasně Brit Jenson Button, třetí byl jeho krajan Lewis Hamilton. I proto jsou u McLarenu sebevědomí. "Můžeme zase vyhrát, ale je pravda, že na rovinkách musíme být ještě o něco rychlejší," prohlásil šéf týmu Martin Whitmarsh.
Kdy se v Malajsii jede Kvalifikace Velké ceny Malajsie formule 1 startuje v sobotu v 9 hodin, závod se jede v neděli od 10 hodin a můžete ho sledovat v on-line reportáži. |
"Takže je jasné, na čem budeme až do víkendu pracovat," pokračoval. "Máme skvělé dva jezdce, silný tým a je to nyní jen na nás. Ale jdeme správnou cestou a vykročili jsme letos do mistrovství světa pravou nohou," těší Whitmarshe.
Navíc pilot McLarenu Hamilton nebyl s třetím místem z Austrálie spokojený a rád by se v Malajsii posunul výš. "Kdyby byl spokojený s třetím místem a s tím, že ho porazil stájový kolega, tak by to nebyl Lewis, kterého milujeme a obdivujeme," dodal Whitmarsh.
Ferrari ani v Malajsii nečeká zázrak
Co napravovat mají u Ferrari, kterému v Austrálii nevyšla už kvalifikace. Fernando Alonso se sice v závodě probojoval až na páté místo, ale s výraznou ztrátou na první dva týmy. Navíc Felipe Massa ani nedojel.
"Nemůžeme čekat, že v Malajsii předvedeme nějaký zázrak oproti Austrálii. Naše auta nejsou tak konkurenceschopná, jak bychom chtěli, ale v závodě se může povést cokoli. Pokud dobře odstartujeme a zvolíme dobrou strategii, může se povést dobré umístění," řekl Alonso.
Ferrari v Austrálii předvedlo zpackanou kvalifikaci, páté místo Alonsa i selhání Massy.
Massa zase čelí spekulacím médií, že brzy dostane vyhazov. "Nestarám se o to. Když řídím, nepřemýšlím nad tím, co si o mně myslí ostatní. Dělám svou práci, soustředím se ve voze na to, abych ze sebe vydal to nejlepší, což se naposledy v Austrálii nepodařilo," tvrdí.
Brazilský jezdec před nedělním závodem hovořil o situaci z roku 2008, kdy se před toutéž Velkou cenou o jeho konci spekulovalo také. "V roce 2008 jsem byl údajně na cestě z Ferrari, a nakonec to byla moje nejlepší sezona. Nezabývám se spekulacemi, věci se mění ze dne na den," doplnil.
Mercedes věří ve zlepšení
V opačné pozici byl Mercedes, kterému poměrně vyšla kvalifikace, ale v závodě propadl. Michael Schumacher nedojel a Nico Rosberg obsadil nebodovanou dvanáctou příčku s minutovou ztrátou na vítěze. "V Malajsii se ale ukáže, jak na tom jednotlivá auta jsou. Tento závod je vždy velkou výzvou, proto se na něj všichni piloti těší. Věřím, že si tentokrát povedeme v závodě lépe," podotkl Schumacher, který v Sepangu už třikrát vyhrál.
Naopak na dobré výkony z Melbourne se pokusí navázat Lotus a Sauber. Lotus překvapil třetím místem v kvalifikaci v podání Romaina Grosjeana, který však po kolizi musel ze závodu odstoupit, a zaskvěl se také navrátilec Kimi Räikkönen, jenž z 18. místa po kvalifikaci dojel sedmý. Sauber pak v závodě posbíral šesté a osmé místo.
Otázkou je, jak si na dráze v Sepangu povedou pneumatiky Pirelli. Kvůli vysokým teplotám a silnému brzdění po dlouhých rovinkách je závod v Malajsii pro výrobce pneumatik jedním z nejnáročnějších. "Malajsie je pro nás jednou z největších výzev této sezony. Teploty na trati se mohou pohybovat kolem padesáti stupňů a pneumatiky se mohou rychle opotřebovávat, ale také může přijít déšť. Proto strategie s výběrem pneumatik bude hodně důležitá," upozornil ředitel Pirelli Paul Hembrey.
Charakteristika okruhu Sepang International CircuitDélka trati: 5,543 km. Vítězové předchozích pěti závodů: |