Předminulý víkend absolvoval šampionát FIA Thoroughbred Grand Prix v rámci podniku Jim-Clark-Revival na Hockenheimringu svůj první závod sezony. Šampionovi Glaselovi se chtěl postavit především jeho týmový kolega ze stáje Kumschick Racing, Joaquin Folch. Španělský továrník si obstaral identický vůz, Brabham BT49C (po Nelsonovi Piquetovi) a postavil jej na třetí startovní místo.
Ještě větší nebezpečí hrozilo Glaselovi v osobě Petera Sowerbyho, jemuž tým CGA připravil Williams FW07C, šasi které bylo v posledních letech jedním z nejrychlejších TGP. Brit byl v tréninku druhý, jen 0,3 vteřiny za vítězem kvalifikace.
Druhou řadu doplnila rychlá Janine Payne na Arrowsu A5. Poslední léta úspěšný Hubertus Bahlsen se letos rozhodl pro experimenty s dvanáctivílcovou Alfou Romeo C179, což jej zcela připravilo o konkurenceschopnost.
Až na chvostu pole stál technicky-historický bonbónek podniku: Belgičan D´Ansembourg totiž do Německa přivezl Lotus 76, připravený restourátory stáje MEC.
Unikát patří mezi nejrevolučnější konstrukce Colina Chapmana, svého času (roku 1974) se ale neosvědčil a rychle zmizel. Podobně dychtivě očekávaný Arrows A1 Rowlanda Kinche pro technické problémy bohužel neopustil box.
Za krásného slunečna se v neděli vydalo 22 vozů před 15 tisíci diváky do nové sezony. Glasel hned od startu demonstroval svou převahu a ujal se vedení před výborně startujícím Eyrem (Williams FW08), Sowerbym, Folchem a Paynovou. Folchův brabham ale již po dvou kolech odstoupil a zatímco Glasel pádil pro vítězství, rozdali si to Eyre a Sowerby po celých 18 kol o druhé místo. V cíli je dělilo jen osm desetin.
Janine Payne kroužila osamoceně na čtvrté pozici, zejména poté, co vypadl Wolf WR2 jejího největšího konkurenta Wünsche. Jeho páté místo zaujal dobře jedoucí Bindels na Lotusu 87B, bojující s dalším monopostem v černozlatém hávu JPS, Lotusem 91 Dana Collinse.
Šestý nakonec dojel poněkud zklamaný vítěz třídy B, John Bosch na Ferrari 312 T3. Senzační Lotus 76 svému novému jezdci tradičně mnoho radosti nenadělal, tak jako svého času Petersonovi a Ickxovi: ujel jen osm kol.
‚Myslel jsem, že to bude těžší a divil jsem se, že se mne konkurenti nedokázali udržet. Náš vůz má výborně řešený spodek a bezvadný povrch Hockenheimringu mu přišel vstříc,‘ shrnul vítěz své představení. O titul letos přesto bojovat nebude a pojede již jen ve Spa. Ženě a dětem slíbil, že jim bude věnovat více času – konkurenty to jistě nebude mrzet.
Glaselovi nepřítomnosti využil domácí matador Folch v Barceloně na výbornou. V kvalifikaci byl o dvě sekundy rychlejší, než Sowerby a Eyre. Po sobotní kvalifikaci MS F1 se vydalo krásné, 22 vozů čítající pole, do druhého závodu sezony 2006.
Katalánec Folch nenechal od startu publikum a konkurenty na pochybách, kdo toho dne zvítězí a bezchybnou jízdou si dojel pro první vítězství s Brabhamem-Ford.
Jako v Hockenheimu bojovaly williamsy Sowerbyho a Eyreho téměř celý závod o druhou pozici, tentokrát se prosadil Sowerby. Výborně si vedli i čtvrtý Dan Collins, startující za Classic Team Lotus a pro body si dojely i vozy ensign a hesketh připravované restaurátorem Mirage Motorsport.
Příští podnik absolvuje TGP 18. června v italském Misanu.
Výsledky:
Hockenheim:
1. Christian Glasel, Brabham BT49D, 29m 49,885s
2. Richard Eyre, Williams FW08, -3,7s
3. Peter Sowerby, Williams FW07C, 4,377s
4. Janine Payne, Arrows A5, 26,591s
5. Nico Bindels, Lotus 87B, 46,317s
6. John Bosch, Ferrari 312T3, 59,475
Barcelona:
1. Joaquin Folch, Brabham BT49D, 24m 59,130s
2. Peter Sowerby, Williams FW07C, - 5,2s
3. Richard Eyre, Williams FW08, - 5,9s
4. Dan Collins, Lotus 91, - 54,1s
5. David Abbott, Ensign N180, - 56,8s
6. Steve Hartley, Hesketh 308C, - 57,6s
FIA TGP |
FIA TGP |
FIA TGP |