Jediné drama Velké ceny Brazílie bylo k vidění po startu. Deštivou kvalifikaci vyhrál Němec Hülkenber s pomalejším vozem Williamsu a útokům jezdců Red Bullu na dalších příčkách nemohl dlouho odolávat. Krajan Vettel se před něj posunul již v první zatáčce a Webber z Austrálie za ním zůstal jen pár dalších vteřin. Dvojice rakouského týmu se již v úvodním okruhu odpoutala od všech soupeřů.
Vedoucí jezdec šampionátu si totiž nejdříve musel poradit s Britem Hamiltonem. Chybujícího jezdce McLarenu přeskočil ve druhém kole a vydal se stíhat Hülkenberga. Před toho se dostal po sedmi kolech a vydal se stíhat vedoucí duo. To však mezitím získalo náskok přes deset vteřin. A tak to zůstalo až do cíle...
Fernando Alonso se mohl snažit, jak chtěl, ale jeho Ferrari nemělo dostatečný výkon, aby mohlo bojovat s dvojicí v čele. Stejně tak Webber ve shodném autě jako Vettel nedostal šanci prát se o vytoužené vítězství. Dokázal se držet celý závod na dohled, ale nic víc.
Zastávky v boxech a přezouvání na tvrdší směs před polovinou závodu nic na pořadí v čele nezměnily. Odstupy mezi Vettelem, Webberem a Alonsem zůstaly na podobných hodnotách. Naděje druhému a třetímu jezdci závodu svitla dvacet kol před cílem, kdy ve druhé zatáčce havaroval neopatrný Ital Liuzzi ze stáje Force India a na dráhu vyjel safety car.
Zpomalovací vůz obyčejně srazí rozestupy mezi jednotlivými jezdci pod vteřinu, ale ne tak v letošní Brazílii. Vedoucí trojice zrovna v té chvíli předjížděla o celé kolo dlouhý vláček soupeřů, který se vytvořil za Němcem Sutilem, jenž si naplánoval zastávku v boxech až těsně před cílem, a zamíchalo se mezi ně několik pomalejších pilotů. Po restartu závodu měl tak Vettel dostatek času, aby Webberovi poodjel, ještě více ztratil Alonso.
Rozestupy mezi jezdci se tak po návratu safety car naopak zvětšily. Vettel si dojel pro jisté vítězství, Webber, který začal mít navíc potíže s přehříváním motoru, se musel spokojit s druhým místem. Alonso se díky třetí příčce udržel v čele šampionátu.
Španělskému pilotovi stačí k titulu mistra světa za týden v Abú Dhabi druhé místo. Webber by musel vyhrát, a doufat, že Alonso bude až třetí. Potřebuje tedy pomoc týmového kolegy Vettela, ten mu však pomáhat nehodlá, jak sám uvedl nyní v Brazílii. Může se tedy stát, že rychlý Vettel vyhraje poslední závod před týmovým kolegou Webberem a titul bude slavit třetí Alonso. Každý jiný tým by zařídil, aby měl ve své sestavě nového mistr světa. Red Bull však uvedl, že fair-play závodění je pro něj víc než titul. Může tedy dojít k paradoxní situaci, že Marka Webbera připraví o mistrovské pocty jeho vlastní týmový kolega.
Sebastian Vettel by k zisku titulu musel vyhrát a doufat, že Webber nebude druhý a Alonso horší než čtvrtý. Šance v Brazílii čtvrtého v cíli Lewise Hamiltona na mistrovský titul jsou již opravdu jen teoretické. I on si prožil celkem nezáživný závod, když o umístění mohl bojovat jen s týmovým kolegou Buttonem. Ten ho však ochotně pustil, pátá příčka pro něj byla po jedenáctém místě v kvalifikaci výborným úspěchem.
Poprvé od roku 2004 se tak stalo, že se titul mistra světa neuděloval v Brazílii. Přestože před rokem rovněž končila sezona v Abú Dhabi, Jenson Button získal jistotu již v Brazílii. Letos však jsou stále čtyři kandidáti.
Na hrbolatém Interlagosu se dařilo týmu Mercedes. Rosberg se po výborném výkonu posunul ze třináctého místa na startu na konečné šesté, Michael Schumacher se po startu z osmého místa propadl dozadu, ale v cíli byl sedmý, hned za mladším týmovým kolegou.
Až na osmé příčce dokončil vítěz kvalifikace Hülkenberg. Porazil devátého Poláka Kubicu i desátého Japonce Kobajašiho, který získal poslední bod Velké ceny pro Sauber.
Posledním závodem letošního mistrovství světa je za týden Velká cena Abú Dhabi.
Výsledky Velké ceny Brazílie:
Pořadí | Jezdec | Tým | Čas |
1. | Sebastian Vettel | Red Bull | 1h33:11.803 |
2. | Mark Webber | Red Bull | + 4.243 |
3. | Fernando Alonso | Ferrari | + 6.807 |
4. | Lewis Hamilton | McLaren | + 14.634 |
5. | Jenson Button | McLaren | + 15.593 |
6. | Nico Rosberg | Mercedes | + 35.300 |
7. | Michael Schumacher | Mercedes | + 43.400 |
8. | Nico Hülkenberg | Williams | +1 kolo |
9. | Robert Kubica | Renault | +1 kolo |
10. | Kamuj Kobajaši | Sauber | +1 kolo |
11. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | +1 kolo |
12. | Adrian Sutil | Force India | +1 kolo |
13. | Sébastien Buemi | Toro Rosso | +1 kolo |
14. | Felipe Massa | Ferrari | +1 kolo |
15. | Vitalij Petrov | Renault | +1 kolo |
16. | Rubens Barrichello | Williams | +1 kolo |
17. | Heidfeld | Sauber | +1 kolo |
18. | Heikki Kovalainen | Lotus | +2 kola |
19. | Jarno Trulli | Lotus | +2 kola |
20. | Timo Glock | Virgin | +2 kola |
21. | Bruno Senna | HRT | +2 kola |
22. | Christian Klien | HRT | +6 kol |
23. | Lucas di Grassi | Virgin | DNF - 63 kol |
24. | Vitantonio Liuzzi | Force India | DNF - 50 kol |
Pořadí mistrovství světa jezdců:
č. | jméno | tým | body |
1 | Fernando Alonso | Ferrari | 246 |
2 | Mark Webber | Red Bull | 238 |
3 | Sebastian Vettel | Red Bull | 231 |
4 | Lewis Hamilton | McLaren | 222 |
5 | Jenson Button | McLaren | 199 |
6 | Felipe Massa | Ferrari | 143 |
7 | Nico Rosberg | Mercedes | 130 |
8 | Robert Kubica | Renault | 126 |
9 | Michael Schumacher | Mercedes | 72 |
10 | Rubens Barrichello | Williams | 47 |
11 | Adrian Sutil | Force India | 47 |
12 | Kamuj Kobajaši | Sauber | 32 |
13 | Nico Hülkenberg | Williams | 22 |
14 | Vitantonio Liuzzi | Force India | 21 |
15 | Vitalij Petrov | Renault | 19 |
16 | Sébastien Buemi | Toro Rosso | 8 |
17 | Pedro de la Rosa | Sauber | 6 |
18 | Heidfeld | Sauber | 6 |
19 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 3 |
Pohár konstruktérů:
č. | tým | body |
1 | Red Bull | 469 |
2 | McLaren | 421 |
3 | Ferrari | 389 |
4 | Mercedes | 202 |
5 | Renault | 145 |
6 | Williams | 69 |
7 | Force India | 68 |
8 | Sauber | 44 |
9 | Toro Rosso | 11 |