Konfrontaci podobného formátu zažila formule 1 naposledy před dvaceti lety; v Montrealu vyhrál Piquet s novým Brabhamem BMW před Patresem (Brabham-Ford). Schumachera, který vede MS s náskokem dvou bodů před Juanem Pablem Montoyou z Williamsu, rozhodnutí stáje nadchlo a vlilo do žil optimismus. "I se starým autem jsem věřil, že v Brazílii pojedeme o vítězství. Teď to můj optimismus ještě umocnilo," řekl německý pilot.
Podle něj je auto rychlejší, spolehlivost je otázkou. "Zatím byl na vůz spoleh, ovšem stoprocentní jistotu nebudete mít nikdy. Po zkušenostech z testování se ale na závod v novém autě těším," dodal Schumacher a označil za rozumné, že stáj do Brazílie dopravila i jeho staré ferrari.
Pro Barrichella bude závod na domácí trati tradičně svátkem, ale zatím jen jednou z deseti startů mohl slavit alespoň projetí cílem - byl čtvrtý v roce 1994 s vozem jordan. "Prognóz se tentokrát zdržuji. Vše se vyvine samo," vzdal se letos velikášských prohlášení o očekávaném životním úspěchu. "Dřív jsem před brazilskou Grand Prix vždy moc mluvil. Dnes lidé ví, že prostě udělám vše, co je třeba. Jako vždy sednu do auta a začnu dělat svoji práci," řekl Brazilec, který letos ještě neprojel cílem.
Nasazení nového vozu ze strany Ferrari je reakcí na dosavadní vystoupení stáje Williams. Ziskem 22 bodů zažil tým nejlepší start do sezóny ve své historii a Schumacher jej považuje za hlavního soupeře pro tuto sezónu. "Ale ještě nelze odepisovat ani McLaren," varoval mistr světa před stájí, jež zatím ve dvou závodech dovezla do cíle jenom jedno auto a získala čtyři body.
Respekt před williamsy a především před dvakrát druhým Montoyou považují odborníci za oprávněný. Spočítali, že Kolumbijec od svého loňského debutu Schumachera už pětkrát předjel, což žádný z jezdců nedokázal. A Jihoameričanovi, který měl v minulém závodě v boji o čelo krátce po startu s Němcem kolizi, neustále vzrůstá sebevědomí.
"Všichni si mysleli, že Schumachera nelze předjet, ale já ho dostal. Když Michael přišel do formule, sápal se na Sennův trůn, teď mířím já na jeho," prohlásil Montoya. A jeho cíle pro Sao Paulo? "Vychutnat si jihoamerickou atmosféru a dodělat, co jsem vloni začal. Tehdy jsem tu mohl slavit první vítězství v kariéře, kdyby do mě nenajel zezadu Jos Verstappen," připomněl, jak jej o kolo pomalejší Nizozemec 'sestřelil' z prvního místa.
Již podvacáté bude o nadcházejícím víkendu dějištěm Velké ceny Brazílie formule 1
okruh Autodromo Jose Carlos Pace v Interlagosu na jihu Sao Paula. Trať, označovaná mezi jezdci za staromódní, patří k nejnáročnějším v celém seriálu. Jednak kvůli opačnému směru jízdy, jenž má obdobu jen v závodě v Imole, jednak s ohledem na nerovnosti vozovky, které staví trať u jezdců na záporný pól obliby.
Množství nerovností a hrbolů klade enormní nároky na piloty i vozy. Na nátlak Mezinárodní automobilové federace byli Brazilci v předchozích letech nuceni nejvíce poškozené úseky opravit. Na 4309 metrech se pilotům nabízí několik vhodných míst na předjíždění, největší šance přitom dává hned první 'esíčko' po startu; zatáčka nese jméno tragicky zesnulého národního hrdiny Ayrtona Senny (Senna-S).
Charakteristika trati
Délka okruhu: 4,309 km.
Délka závodu: 71 kol = 305,909 km.
První GP: 1973.
Nejrychlejší kolo v závodu: Michael Schumacher
(Něm./Ferrari), 2000: 1:14,755 min. = 207,510 km/h.
Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: Michael Schumacher, 2001:
1:13,780 min. = 210,252 km/h.
Nejrychlejší závod: Michael Schumacher (Ferrari), 2000:
1:31:35,271 hod. = 200,404 km/h.
Vítězové předešlých tří závodů: 1999 - Mika Häkkinen
(Fin./McLaren-Mercedes), 2000 - Michael Schumacher (Ferrari),
2001 - David Coulthard (Brit./McLaren-Mercedes).