Ferrari v každém kole ukazovalo, že jeho problémy letošní sezony jsou hlubšího charakteru. Inženýři z Maranella si s autem nevědí rady, a i zkušený Fernando Alonso bezradně smýkal vozem po okruhu.
Vzhledem k tomu, jak jízda dvojnásobného mistra světa vypadala, byl ještě třináctý nejlepší čas úspěchem. Na bahrajnském okruhu je hodně pomalých zatáček, z kterých je potřeba mít dokonalou trakci a ta rudým vozům zoufale chybí.
Pár minut před koncem pobavil Timo Glock celkem dramatickými "hodinami" v první zatáčce. Ale smyk zvládl bez nárazu do bariéry, a protože moderní trať v Bahrajnu má asfaltové únikové zóny, bez problémů pokračoval v tréninku.
Celých devadesát minut tréninku se na okruhu nestalo nic, co by mohlo zvednout nečetné obecenstvo ze sedaček. Lewis Hamilton dosáhl nejlepšího času v polovině tréninku na tvrdé směsi pneumatik a všechny týmy se evidentně soustředily pouze na nastavení svého vozu pro závod a získání přesných dat z okruhu, kde minulý rok kvůli politické situaci nemohly závodit.
Díky dešťovým mrakům nebyla Velká cena Malajsie před měsícem tak žhavá, jak bývá obvyklé, a tak seriál formule 1 podle všeho čekají v Bahrajnu nejvyšší teploty v sezoně. Již dopoledne se teploměr šplhal přes třicet stupňů Celsia.
První pilotem, který po dvou letech zajel v Bahrajnu měřený čas, byl Nico Hülkenberg z Německa. V desítce nejlepších se udržel až do konce jízd a tým Force India i díky celkově třetímu Paulovi de Restovi naznačil, že by ho v poušti mohl čekat nejlepší závod dosavadního průběhu sezony.
Stejně jako mclareny, i vozy Red Bull vyrazily na trať v polovině jízd. Vettel byl podobně jako Hamilton okamžitě rychlý a po chvíli se spokojeně vrátil do boxů. Pro nastavení vozu bude důležitější odpolední trénink, kdy budou podmínky více podobné těm, které čekají jezdce v závodě i v kvalifikaci.
Tým Mercedes, který díky skvělému Nikovi Rosbergovi ovládl před týdnem Velkou cenu Číny, zatím nevypadal tak silný. Michael Schumacher a zmiňovaný Rosberg se automaticky nezařadili na první místa, jak se jim dařilo při trénincích v Šanghaji. Hamilton i Vettel byli vždy o půl vteřiny rychlejší.
Do první desítky se svými časy vrátili jezdci Lotusu. S novým předním křídlem vypadali Romain Grosjean i Kimi Räikkönen o něco jistější než v Číně, kde pro ně byly výsledek i konkurenceschopnost jejich vozu velkým zklamáním.
Výsledky 1. tréninku Velké ceny Bahrajnu formule 1:
Pořadí | Jezdec | Tým | Čas |
1. | Lewis Hamilton | McLaren | 1:33.572 |
2. | Sebastian Vettel | Red Bull | + 0.305 |
3. | Paul di Resta | Force India | + 0.578 |
4. | Nico Rosberg | Mercedes | + 0.677 |
5. | Jenson Button | McLaren | + 0.705 |
6. | Nico Hülkenberg | Force India | + 0.772 |
7. | Michael Schumacher | Mercedes | + 0.911 |
8. | Mark Webber | Red Bull | + 0.980 |
9. | Kimi Räikkönen | Lotus | + 1.037 |
10. | Romain Grosjean | Lotus | + 1.275 |
11. | Sergio Pérez | Sauber | + 1.452 |
12. | Pastor Maldonado | Williams | + 1.696 |
13. | Fernando Alonso | Ferrari | + 1.864 |
14. | Valterri Bottas | Williams | + 1.925 |
15. | Felipe Massa | Ferrari | + 2.147 |
16. | Kamuj Kobajaši | Sauber | + 2.357 |
17. | Jean-Éric Vergne | Toro Rosso | + 2.623 |
18. | Heikki Kovalainen | Caterham | + 2.758 |
19. | Vitalij Petrov | Caterham | + 2.912 |
20. | Daniel Ricciardo | Toro Rosso | + 3.019 |
21. | Charles Pic | Marussia | + 3.895 |
22. | Timo Glock | Marussia | + 4.434 |
23. | Pedro de la Rosa | Hispania Racing | + 5.305 |
24. | Narain Karthikeyan | Hispania Racing | + 6.424 |