Léčení se protáhlo
Dvouměsíční léčení předpokládal Jiří Čepelák po té, když se v Hradci Králové druhý květnový týden podrobil operaci poraněného kolenního postranního vazu. Ten si poškodil při závodu mistrovství Evropy v rakouském Schwanenstadtu. Tam se přimotal do hromadného pádu v úvodní zatáčce po startu. "V Rakousku to klouzalo, trať byla rozbahněná. Na suchu by se zřejmě nic nestalo, ale takhle mě jeden ze závodníků doslova sestřelil zezadu. Noha se mně dostal pod motorku a koleno nevydrželo. Byla to velká smůla," vzpomíná Jiří Čepelák.
Po operaci a následné rehabilitaci plánoval, že se na startu objeví opět 22. července, kdy se jel v Německu jeden z mistrovských závodů. Ale nakonec odpočíval déle. "Koleno už bylo v pohodě. Použil jsem raději na koleno orthézu, ale necítil jsem žádnou bolest. Jenže byla příliš znát dlouhá doba, kdy jsem na motorce neseděl. Ta si se mnou dělala co chtěla, a tak jsem první start raději odložil. Nechtěl jsem zbytečně riskovat," vysvětluje motokrosař.
Ten se k prvnímu závodu vydal až poslední červencový víkend do San Marina. "O návratu se vlastně nedalo hovořit, upadl jsem v první jízdě a poranil jsem si rameno. Týden jsem se pak opět léčil."
Návrat poznamenal opět pád
Opravdový návrat mezi motokrosovou elitu tak čekal na Jiřího Čepeláka až o minulém víkendu ve švýcarském Roggenburgu. Mezi elitní patnáctku se nedostal. Přibrzdil jej pád v první zátočině po startu. "Byl to opět hromadný pád, ale tentokrát jsem z něj vyšel bez úhony. Ovšem přede mnou upadlo více jezdců a ani jsem nestačil přibrzdit. Než jsem nasedl opět na motorku, tak jsem měl po nadějích," konstatuje motokrosař. V cíli byl až ve třetí desítce a tedy daleko od bodů.
Na Čepelákově kontě jsou v mistrovství světa zatím tři body, které získal hned v úvodním podniku seriálu ve Španělsku. Od té doby na další bodový příděl marně čeká. "Bylo to takové trápení. Tratě v Holandsku či Belgii, kde šampionát pokračoval, mně nesedí. Zejména holandský písek nemám vůbec v lásce. Tam jsem se ziskem bodů ani nepočítal. Jenže pak přišly na řadu závody v Německu a v belgickém Spa a to jsou závodiště, která mně vyhovují. Stejné je to ve Švédsku. Jenže právě před Holandskem jsem se zranil," říká Čepelák.
Tvrdá trať mu vyhovuje
Světový šampionát motokrosařů, který má letos novou podobu, když se v jeden den konají klání všech tří kubatur na jednom místě a podnik tak připomíná silniční Grand Prix, nabírá na obrátkách. Jezdci v srpnu absolvují tři podniky a hned první víkend v září je čeká další závod. V neděli si to o body rozdají v německém Gaidorfu. Jiří Čepelák se tam těší.
"Závodiště je jen pár kilometrů od sídla týmu Yamaha Kurz – Casola, ve kterém letos startuji. Trať znám. Jezdí se na ní vlastně jen při mistrovství světa, jinak ji nechávají pořadatelé odpočívat. Má travnatý povrch, který ale vydrží jen v prvních trénincích. Tak se jede po hlíně. Ta bývá tak tvrdá, že připomíná asfalt. Docela mně to vyhovuje, protože podobné tratě jsou v posledních týdnech také v Česku a při tréninku jsem se na tvrdý povrch zvykl," říká jezdec.
Dvaadvacetiletý závodník by nerad z Německa odjel bez umístění v první patnáctce. Říká, že rozhodující pro celý závod bude opět první zatáčka po startu. "Ta je pro motokros, ale i ostatní motoristické sporty nejdůležitější."
Pojede téměř doma
Týden po podniku mistrovství světa v Německu se Jiří Čepelák, který sedlá motocykl Yamaha 250 v úpravě italského ladiče De Cortiho, představí také českým fanouškům. Pojede totiž podnik mistrovství Evropy, který se uskuteční 26. srpna v Třemošnici. Ke startu jej přihlásila německá motocyklová federace, neboť se motokrosových podniků zúčastňuje s německou jezdeckou licencí.
"Jsem rád, že se představím doma. V mém případě to platí téměř doslova. Z Velimi to mám do Třemošnice pár kilometrů. Závodiště pochopitelně znám. Jezdím sice s německou licencí, ale pokud vyhraji, tak se bude hrát česká hymna," doplňuje Jiří Čepelák.