Českému týmu se v Anglii dařilo již od úvodních dnů. Wendlinger se Sharpem byli absolutně nejrychlejší již v předkvalifikaci, a když v kvalifikaci Wendlinger ještě zrychlil, neměl na okruhu konkurenci.
První místo na startovním roštu si pak bez problémů ohlídal i v neděli po startu dvouhodinového závodu a červeno-stříbrný Saleen s číslem 14, šel hned po startu do vedení. S výjimkou povinných zastávek v boxech, před sebe ani nikoho nepustil.
Zastávky zvládli mechanici českého týmu na výbornou, a tak jedinou menší komplikací byl výjezd safety caru asi v polovině závodu. To znamenalo nejen narušení zvolené strategie, ale i nečekanou výhodu pro jejich největšího soupeře - Maserati MC12 týmu Vitaphone, pilotované úřadujícími šampióny gétéček Michaelem Bartelsem a Andreou Bertolinim. Ti totiž k plánované zastávce zamířili právě ve chvíli, kdy jejich soupeře zpomaloval Safety car. Ale ani tato výhoda jim nakonec nepomohla.
Při poslední zástavce v boxech se sice ještě Bertolini dostal před Wendlingera, ale ten se po návratu na trať pustil do stíhání svého soupeře a v 55. kole se znovu vrátil na vedoucí pozici, kterou pak již až do samé závěru neopustil.
"Závod rozhodně nebyl snadný protože, jsme celou dobu byli pod tlakem od vozů z Vitaphone za námi. Ale měl jsem velmi dobrý start a několika prvních kolech se mi podařilo získat malý náskok,“ řekl v cíli Karl Wendlinger. „Pak jsme sice ztratili kvůli Safety caru, ale na konci závodu ačkoli jsme to dohnali,“ spokojeně konstatoval Wendlinger.
Společně se svým spolujezdcem Sharpem se tak mohl radovat již celkem ze sedmého vítězství, ale prvního v letošním ročníku s novým vozem českého týmu. Svým výkonem zcela zaskočili i jinak důkladné anglické pořadatele, kteří neměli připravenou českou vlajku ani hymnu a ceremoniál na stupních vítězů se tak tentokrát musel obejít bez této tradiční součásti.
Co ale nechybělo, byla slavná trofej britského autoklubu. Ta se uděluje již od roku 1905 a mezi jezdci patří k velmi ceněným. A není divu, vždyť mezi jejími držiteli jsou i takové osobnosti motoristického sportu jako je Stirling Moss, Graham Hill, Denny Hulme nebo Derek Bell.
Doposud nikdo z jezdců gétéček nedokázal tuto trofej obhájit, první komu se to podařilo jsou až nyní Wendlinger se Sharpem. „Skvělý závod. Druhý zisk trofeje a ještě k tomu s novým týmem a v prvním závodě sezóny. To je skvělé,“ usmíval se Ryan Sharp. „Už se těším do Adrie. To je úplně jiný okruh a bude zajímavé vidět jak se nám tam bude ze Saleenem dařit. Adria s těsnou a zkroucenou dráhou, to bude zajímavé,“ dodal ještě britský jezdec.
Spokojen byl i šéf týmu Karel Kubů. „Potěšilo mě i páté místo naší druhé závodní dvojice. „U Maria Domingueze je každým kolem vidět velké zlepšení, je to zkušený a pro nás perspektivní jezdec. Je třeba připomenout, že byl zvyklý závodit ve formulových vozech, nyní jel poprvé závod v "zavřeném" autě. Sám jsem překvapen, jak se nám dařilo.“
Nyní čeká všechny jezdce gétéček krátká přestávka. Za dva týdny se znovu sejdou. Tentokrát to bude při nočním závodě v italské Adrii.
Oficiální výsledky závodu:1. Wendlinger/Sharp (Saleen S7) 65 kol za 2:00:10.556 hod. |