Je však zřejmé, že ne všichni favorité zatím vyzkoušeli, co jejich letošní monopost s novými pneumatikami Pirelli na břehu Středozemního moře dokáže. Navíc si většinou chystají ideální nastavení na závěrečná letmá kola každého tréninku, tentokrát jim však tradiční finiš nebyl umožněn.
Trénink před šestým závodem nabídl kromě hučení motorů před výstavními fasádami malebných domů bezproblémové kroužení účastníků mistrovství světa. O dramatické momenty byla podle očekávání nouze, a tak od prvních okamžiků jízd byl asi nejzajímavější osud Kimiho Räikkönena, respektive jeho monoposut Lotus, který zůstával rozmontovaný na několik částí v garáži.
Od prvních testů se finské hvězdě nedaří vyladit auto tak, aby s jeho nastavením byl spokojen. Jezdí rychle, o tom není pochyb, ale vždy a všude se pere s přetáčivou přídí. Celý závod slabinu vyrovnává jemnými pohyby volantem, ale v Monaku je něco takového nemožné, respektive velmi, velmi obtížné.
Z toho důvod se práce na Räikkönenově černo-zlatém voze protáhly i přes celý úvodní trénink. Fin se na trať dostal na jediné zaváděcí kolo. Nicméně, odepisovat ho nelze ani náhodou. Jak předvedl druhým nejlepším časem jeho týmový kolega Romain Grosjean, letošní konstrukci jeho týmu by se mělo dařit i na specifické městské trati.
Hned za Francouzem skončil Sergio Pérez. Sveřepý Mexičan, který se vrátil přesně po roce od nebezpečné nehody, která ho připravila nejen o monacký závod, ale také o následnou Velkou cenu Kanady. Teď však jel skvěle. V Monaku se prověří nejen kvality stroje, jako na většině jiných tratí, ale zejména kvality jezdce, a Pérez opět ukázal, že není jen dalším mladíkem s bohatým sponzorem.
Dvacet minut před koncem kamery dlouho sledovaly průjezdy Michaela Schumachera, který si někde utrhl přední křídlo svého Mercedesu a plandalo mu před předními koly. Poměrně dlouho mu však trvalo, než zamířil zpátky k mechanikům, kteří vadnou součást auta vyměnili.
Deset minut před koncem jízd ještě vedoucí Fernando Alonso ještě vylepšil svůj čas a to bylo poslední, co se v úvodním tréninku Velké ceny Monaka stalo. Tedy, až na tu úplně poslední věc.
Devět minut před koncem Heikki Kovalainen vyrobil na trati nebezpečnou situaci, na jiné trati akceptovatelnou, v Monaku velmi nebezpečnou. Odešel mu motor v jeho voze Caterham a odstavil vůz v zatáčce hned za tunelem. V Monte Carlu nejsou únikové zóny.
Loučící se agregát Renault začoudil po explozi hustým dýmem nejen tunel, ale i celou trať za ním. Jízdy musely být okamžitě zastaveny. V tréninku se však v takovém případě nezastavuje čas, aby nedošlo ke skluzu v časovém programu, a než se podařilo traťovým komisařům odklidit nepojízdný monopost a prohlédnout dráhu, zda na ni nejsou nebezpečné skvrny od oleje, byl konec jízd.
Efektní kouřová jízda Heikkiho Kovalainena tunelem se tak stala nejen vrcholem prvního tréninku letošní Velké ceně Monaka, ale stáhla za ním i oponu.
Výsledky 1. tréninku Velké ceny Monaka:
Pořadí | Jezdec | Tým | Čas |
1. | Fernando Alonso | Ferrari | 1:16.265 |
2. | Romain Grosjean | Lotus | + 0.365 |
3. | Sergio Pérez | Sauber | + 0.446 |
4. | Lewis Hamilton | McLaren | + 0.482 |
5. | Pastor Maldonado | Williams | + 0.495 |
6. | Felipe Massa | Ferrari | + 0.578 |
7. | Kamuj Kobajaši | Sauber | + 0.773 |
8. | Jenson Button | McLaren | + 0.925 |
9. | Sebastian Vettel | Red Bull | + 0.957 |
10. | Nico Rosberg | Mercedes | + 0.996 |
11. | Michael Schumacher | Mercedes | + 1.148 |
12. | Nico Hülkenberg | Force India | + 1.366 |
13. | Mark Webber | Red Bull | + 1.841 |
14. | Jean-Éric Vergne | Toro Rosso | + 1.944 |
15. | Daniel Ricciardo | Toro Rosso | + 1.987 |
16. | Paul di Resta | Force India | + 2.037 |
17. | Bruno Senna | Williams | + 2.352 |
18. | Heikki Kovalainen | Caterham | + 2.774 |
19. | Vitalij Petrov | Caterham | + 3.076 |
20. | Narain Karthikeyan | Hispania Racing | + 4.573 |
21. | Charles Pic | Marussia | + 4.630 |
22. | Timo Glock | Marussia | + 5.373 |
23. | Pedro de la Rosa | Hispania Racing | + 6.158 |
24. | Kimi Räikkönen | Lotus | DNS |