Ne že by snad Red Bull nebyl rychlejší než McLaren, nebo Mercedes. To určitě je. Ale dvouvteřinový rozdíl na kolo? To ani náhodou. Jenže Webber jel, na rozdíl od Hamiltona, opravdu naplno a použil i měkčí směs od Pireli.
A co dělal jeho týmový kolega Vettel? Testoval systém obnovení brzdné energie KERS. Zkoušel, zda ho má tým do závodu nasadit, nebo ponechat stejně jako v Melbourne v garáži. A podle času se zdá, že nejlepší stáj poslední sezony pojede opět bez koní na víc. Nevyplatí se totiž.
Úřadující mistr světa a vítěz posledních tří závodů skončil až na sedmnáctém místě za Jarnem Trullim s vozem malajsijského Lotusu. Se ztrátou čtyř vteřin na týmového kolegu Webbera.
Mark Webber byl v čele pořadí od začátku do konce jízd a svůj nejlepší čas 1:37,615 zajel až těsně před koncem tréninku. Tedy ve stejné době, kdy se Michael Schumacher vyhoupl na výborné třetí místo a zároveň ve stejné době, kdy jeho krajan Nico Hülkenberg ukázal, že byl zbaven pozice závodního pilota proti zdravému rozumu.
Testovací jezdec stáje Force India vytáhl svůj monopost závěrečným kolem na čtvrtou příčku pořadí a o více než vteřinu porazil týmového kolegu Sutila. Žel to bylo poslední Hülkenbergovo vystoupení o tomto závodním víkendu.
Jenže jezdec, který Hülkenberga u stáje Williams nahradil, také nebyl nejpomalejší. Pastor Maldonado z Venezuely dovezl vůz Williamsu na pátou příčku pořadí a nechal za sebou například oba vozy Ferrari.
Rychlý (a nespolehlivý) Renault
Tým Lotus Renault slavil před čtrnácti dny nečekané stupně vítězů Rusa Petrova, do malajského parna však nevstoupil pravou nohou. Rychlost vozu nechybí, to je zřejmé, ale spoelhlivost není úplně dokonalá...
Nick Heidfeld doplatil na závadu brzd pravého předního kola. Kolo zůstalo zablokované a německý pilot tak dokončil pouhých šest kol. I to mu však stačilo na celkově sedmý nejlepší čas.
Potíže s brzdami měl i ruský jezdec Vitalij Petrov, Heidfeldův týmový kolega. Jemu naopak nezafungovala levá přední brzda a skončil ve štěrkovém kačírku. Rus, na rozdíl od Heidelda, nestihl absolvovat letmý okruh, takže skončil poslední s desetivteřinovým odstupem na nejlepší výkon.
Ještě o něco více efektní technický problém předvedl tým Virgin na voze nováčka D´Ambrosia. Nešťastnému Belgičanovi doslova explodovalo při brzdění do závěrečné zatáčky zavěšení pravého předního kola.
Výsledky 1. tréninku Velké ceny Malajsie F1:
Pořadí | Jezdec | Tým | Čas |
1. | Mark Webber | Red Bull | 1:37,651 min. |
2. | Lewis Hamilton | McLaren | + 1.665 vt. |
3. | Michael Schumacher | Mercedes | + 2.140 |
5. | Pastor Maldonado | Williams | + 2.792 |
6. | Felipe Massa | Ferrari | + 2.802 |
7. | Nick Heidfeld | Renault | + 2.874 |
8. | Rubens Barrichello | Williams | + 2.930 |
9. | Fernando Alonso | Ferrari | + 2.950 |
10. | Nico Rosberg | Mercedes | + 2.995 |
11. | Adrian Sutil | Force India | + 3.083 |
13. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | + 3.119 |
14. | Kamuj Kobajaši | Sauber | + 3.221 |
15. | Jenson Button | McLaren | + 3.276 |
16. | Jarno Trulli | Lotus | + 3.969 |
17. | Sebastian Vettel | Red Bull | + 3.976 |
18. | Sergio Pérez | Sauber | + 3.991 |
19. | Timo Glock | Virgin | + 4.503 |
20. | Jérôme D'Ambrosio | Virgin | + 4.889 |
22. | Vitantonio Liuzzi | Hispania | + 7.577 |
23. | Narain Karthikeyan | Hispania | + 8.616 |
24. | Vitalij Petrov | Renault | + 10.281 |