Podle vyjádření vedení italského týmu šlo o poruchu svislé vzpěry pravého předního kola.
Když byl trénink po chvíli znovu odstartován, nenastoupil už Buemiho týmový kolega Alguersuari ze Španělska. Inženýři si museli být jisti, že podobně nebezpečná závada nehrozí také u jeho monopostu.
Nový systém zavěšení tým Toro Rosso nachystal právě na Velkou cenu Číny a pokud budou potíže pokračovat, vrátí se k původní konstrukci, se kterou odjel první tři Velké ceny sezony 2010. To těsně před druhým tréninkem tým z Faenzy také potvrdil.
Button byl nejrychlejší, Hamilton jen těsně za ním. Na rovinkách neměli díky inovativním vzduchovým kanálkům F-duct konkurenci. Hned po tréninku Vettel poznamenal, že Red Bull by měl tento konstrukční nápad, jenž FIA nedávno schválila jako neodporujícím pravidlům, co nejdříve začlenit do svého designu. Jinak začne ztrácet.
Vysokou výkonnost Renaultu potvrdili Petrov s Kubicou, kteří se oba vtěsnali do nejlepší šestice. Porazili tak sedminásobného šampiona Schumachera, který na Rosberga s druhým Mercedesem opět ztrácel.
Jediné letmé kolo neodjel Španěl Alonso a mohla za to další závada motoru Ferrari. Zastavil v šesté zatáčce okruhu a ze zádě jeho stroje šlehaly vysoké plameny.
Výsledky tréninku Velké ceny Číny
Pořadí | Jezdec | Tým | Čas |
1. | Jenson Button | McLaren | 1:36,677 |
2. | Nico Rosberg | Mercedes | +0,071 |
3. | Lewis Hamilton | McLaren | +0,098 |
4. | Sebastian Vettel | Red Bull | +0,832 |
5. | Robert Kubica | Renault | +0,924 |
6. | Vitalij Petrov | Renault | +1,039 |
7. | Michael Schumacher | Mercedes | +1,068 |
8. | Mark Webber | Red Bull | +1,303 |
9. | Adrian Sutil | Force India | +1,331 |
10. | Felipe Massa | Ferrari | +1,421 |
11. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | +1,484 |
12. | Kamuj Kobajaši | Sauber | +1,698 |
13. | Pedro de la Rosa | Sauber | +1,744 |
14. | Nico Hülkenberg | Williams | +1,892 |
15. | Pau di Resta | Force India | +1,941 |
16. | Rubens Barrichello | Williams | +2,001 |
17. | Sébastien Buemi | Toro Rosso | +3,262 |
18. | Jarno Trulli | Lotus | +4,854 |
19. | Heikki Kovalainen | Lotus | +5,102 |
20. | Timo Glock | Virgin | +5,153 |
21. | Lucas di Grassi | Virgin | +5,504 |
22. | Bruno Senna | HRT | +7,198 |
23. | Karun Čandhok | HRT | +7,272 |
24. | Fernando Alonso | Ferrari | bez času |