Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Udělal jsem chybu. Ale k závodům to patří, podotkl Kresta ke své nehodě

Barum Rally Zlín 2010: tým Romana Kresty v depu. (26. srpen 2010) | foto: Jan Karásek, MAFRA

30 2010
Od svého třetího triumfu na Barum Rally v roce 2006 střídá Roman Kresta čtvrté příčky s haváriemi. Letos vyšla řada na nehodu. Odstoupil na Trojáku, kde za hustého deště převrátil Škodu Fabii S2000 na střechu

"Udělal jsem chybu," nevykrucoval se Kresta, který byl před odstoupením pátý.

Co se stalo?
Jeli jsme svoje tempo, auto bylo v pohodě, všechno fungovalo. Nebylo to žádné hop nebo trop. Postupně jsme zrychlovali a věřili si. Ale problém byl v pneumatikách. Vpředu jsme měli přechodné, vzadu hladké a neprořezané. Před startem Trojáku začalo hodně pršet, stěrače jsem měl zapnuté na nejvyšší rychlost. Spolkl jsem relativně známé místo přes horizont. Byl jsem rychlejší, než bylo potřeba. Od začátku jsem věděl, že situace je zlá.

Televizní záznam naznačoval, že nepříjemnou situaci zvládnete a budete pokračovat. Nešlo to?
Jak jsme se přehoupli přes horizont, nastal aquaplanning. Pneumatiky nebyly schopné pobrat vodu na cestě. Přesto jsem myslel, že to vybojujeme. Jenže pak jsme se začali sunout na druhou stranu, kde byla spousta diváků. Strašně rychle jsme se klouzali po trávě, musel jsem auto zase strhnout. Narazili jsme do houští, přerazili nějaký stromek a pak nás nakopl příkop.

Šli jsme přes střechu a zůstali na boku. Věděl jsem, že nemá cenu pokračovat, protože jsme poškodili chladič. Hlavně jsem ale rád, že jsme nevletěli do lidí. Bylo jich tam spousta. Hned mi blesklo, že to nesmím pustit mezi ně.

Neriskoval jste suchými pneumatikami příliš?
Podle předpovědi mělo pršet až na konci Trojáku. Šli jsme do toho, že to zkusíme. Navíc jsme se slicky nebyli jediní. Ani nevím, jestli by prořezané pneumatiky pomohly, protože voda na cestě vyloženě stála. Musel jsem hledat stopu mimo ideální kolej, abych nebyl jako na ledě. Od chvíle, kdy jsme najeli na horizont, jsem věděl, že je to špatně.

PODÍVEJTE SE NA KRESTOVU NEHODU


Je fabie, kterou jste si na barumku půjčil od Antonína Tlusťáka, hodně zničená?
Ano. Není na odpis, ale rozhodně nejde o opravu na týden. Nicméně opravit lze všechno.

Jste na sebe hodně naštvaný?
Jsem a budu. Jak už jsem říkal před závodem, neměli jsme prostor na chybu. Na druhou stranu podobné věci se můžou stát. K závodům to patří. Vím, že teď to bude kdekdo řešit. Ale každý může sehnat peníze, posadit se za volant a řídit.

Co havárie znamená pro zbytek sezony?
Český mistrák pro nás bohužel skončil, obhajoba se nepodaří. Barumka nám mohla pomoci k tomu, abychom ještě bojovali o titul. Před závodem jsme udělali kus práce, abychom byli konkurenceschopnější. Měli jsme ztrátu z pátku, museli jsme jet naplno (Kresta byl na městském testu jedenáctý – pozn. aut.).

Spravil by vám náladu alespoň titul ze šampionátu v jednodenních soutěží, který jste letos taky obsadil?
Máme ho dobře rozjetý, ale prioritou byl velký mistrák.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze