A na Vueltě zřejmě trhnou rekord. "Už máme víc oprav, než tu zbylo závodníků," hlásili před druhým volným dnem.
Zatímco v pelotonu zůstalo na startu poslední pyrenejské etapy 150 cyklistů, Beran už ve svém seznamu zaevidoval 170 servisních zásahů. "A další auta máme rozdělaná. Jeden z organizátorů už nás potřeboval dokonce třikrát," říká.
Pro porovnání: na celé Tour letos zasahovali 180krát, na Giru 160krát. Při Vueltě mají na začátku třetího týdne nakročeno k výraznému překonání rekordní dvoustovky.
Na Tour obhospodařují 250 aut, kromě organizátorských i některé vozy pro hosty VIP a novináře. "Na Giru a na Vueltě máme naopak na starosti kolem 80 aut," tvrdí Beran. Na Tour bere desetičlenný tým, tady má pouze osmičlenný. "Nechali jsme doma jednoho klempíře a jednoho mechanika. Přitom by se mi tu vážně hodili. Práce je spousta. Ale aspoň nám to rychleji utíká. Už se těšíme domů. Jsme třetí měsíc v roce na Grand Tour a máme toho docela dost."
Roman Kreuziger, jehož stáj Saxo-Tinkoff rovněž řešila nejedny trable se svými automobily (což však nejsou škodovky), dával vinu za škrábance a prasklá skla španělským silnicím, které jsou často úzké, nerovné a plné kamení. Beran přitakává: "Možná to bude ten důvod. Že by tu bylo na trase nějaké napětí a přetlak aut, to není. Ale vozí nám to sem poškrábané ze všech stran. Tady děláme dveře, támhle okno a támhle stříkáme kapotu. Jindy je pryč nárazník, světlo, odrazka."
Příležitostně, byť k tomu nejsou zavázáni, se Beranovci postarají i o doprovodné vozy těch týmů, které používají značku Škoda - a takových je tu takřka polovina.
Letošní cyklistický rok je i pro Škodu rokem plným jubileí: byla podesáté partnerem Tour a je podvacáté jedním z hlavních sponzorů na Grand Tours. Giro totiž vybavila svými vozy už sedmkrát a Vueltu třikrát. Rovněž jednání o prodloužení smlouvy se společností ASO, organizující Tour, by měla být na nejlepší cestě.