Pro zítřek, kdy rallye skončí, nevymýšlí žádný extra plán. Chce splnit svůj hlavní cíl: Dojet poprvé do cíle světové rallye. Odstupy jsou už velké a hnát se bezhlavě by skutečně nemělo smysl.
Nejlepší pilot Škody Toni Gardemeister je vcelku spokojený, ví, že na asfaltu z Octavie WRC více nevyždíme. "Postoupit kupředu nyní můžu jen tehdy, pokud někdo přede mnou odstoupí," míní Gardemeister, který na Loixe před sebou ztrácí sedmatřicet vteřin, ale za ním jede blízkou Rovanperä s peugeotem. Rozdíl činí jen pět vteřin.
Garemeister přiznal, že pro úvod dnešní etapy zvolil špatné pneumatiky. "Vsadil jsme na slicky, ale cesty byl příliš mokré, a proto jsem ztratil," poznamenal finský pilot. Rallye byla dnes pořád mokrá - zrána mrholilo a poslední tři erzety dne už hustě pršelo.
Zítřejší poslední etapa startuje 13. RZ minutu před půl desátou. Vítěz by měl být znám hodinu dvě po poledni.
Pořadí po druhé etapě Korsické rallye:
1. Panizzi 2:45:22.2, 2. Grönholm -41.7, 3. Burns, všichni Peugeot 206 WRC -1:02.1, 4. Bugalski, Citroën Xsara WRC -1:58.5, 5. C.McRae -2:05.0, 6. Sainz, oba Ford Focus WRC -2:20.2... 14. Gardemeister -5:47.8, 16. Eriksson -9:36.5, 17. Kresta, všichni Škoda Octavia WRC -12:54.3.
Informace po 10. RZ Korsické rallye:
Trojici pilotů stáje Peugeot se v Korsické rallye už dýchá lépe. Po havárii totiž odstoupil Tommi Mäkinen se Subaru Impreza WRC, který jako jediný na francouzské speciály tlačil a dokonce se mezi ně i na čas vmísil. V desáté rychlostní zkoušce však bývalý šampion "chytil" aquaplaining, kola ztratila adhezi, a bylo zle.
Vůz byl po havárii poškozen natolik, že Fin, který v Korsické rallye boural i loni, nemohl dál pokračovat. Trio peugeotů v pořadí Panizzi, Grönholm, Burns jede nyní vskutku neohroženě. Čtvrtý Solberg se subaru ztrácí na Burnse téměř minutu. Pro poruchu odstoupil i Bruno Thiry s privátním peugeotem. 0ctavie WRC jedou na 14., 16. a 17. pozici.
Informace po 8. RZ Korsické rallye:
Nadvláda stáje Peugeot v domácí soutěži, Korsické rallye, pokračuje i v polovině druhé etapy. Pouze jezdci týmu Subaru, zejména Fin Tommi Mäkinen, na posádky francouzských žihadel dorážejí. Přesně po polovině soutěže vede předloňský vítěz a specialista na asfaltové soutěže, Francouz Gilles Panizzi.
Bezmála půl minuty na něj ztrácí jeho týmový kolega Marcus Grönholm z Finska. Třetí Mäkinen ztrácí na prvního osmačtyřicet vteřin a je pouze o tři desetiny vteřiny před úřadujícím světovým mistrem Richardem Burnsem s třetím peugeotem. Piloti továrních Octavií WRC jsou seřazeni na chvostu druhé desítky.
Průběh soutěže potvrzuje, že asfaltové silničky klikatící se ostrovem nejsou nic pro Škody Octavie WRC. Ztrátu všech tří jezdců české stáje je obrovská a na nějaké zlepšení zřejmě nemůže být ani pomyšlení.
Další nepříjemnou skutečností je pro jezdce škody pozice pilotů týmu Hyundai, kteří jsou stejně jako loni jejími hlavními konkurenty. Exškodovák Armin Shcwarz je dvanáctý a Freddy Loix šestnáctý. Před škodovkami je i další bývalý pilot Octavie WRC Bruno Thiry s privátním peugeotem.
Výsledky Korsické rallye po 8. RZ:
1. Panizzi, 2. Grönholm, oba Peugeot 206 WRC -26.6, 3. Mäkinen, Subaru Impreza WRC -48.1, 4. Burns, Peugeot 206 WRC, -48.4, 5. Solberg, Subaru Impreza WRC -1:12.5, 6. Sainz, Ford Focus WRC -1:22.0, 17. Gardemeister -4:17.1, 18. Kresta -5:33.2, 19. Eriksson, všichni Škoda Octavia WRC -6:39.9
Večer, po konci 2. etapy, přineseme souhrné zpravodajství z dění v Korsické rallye