A proto ho Ferrari najalo. Dlouholetá dvojka Barrichello začala mít vlastní ambice a Michael Schumacher potřeboval nového přisluhovače. Rychlé hvězdy jako Raikkonen nebo třeba i Trulli byly nežádoucí. Lehce nadprůměrný Massa splňoval všechny požadavky týmu z Maranella.
Touha vítězit a sbírat maximum bodů je u něj postradatelná. Ještě, že pravidla zakazují dříve ve formuli 1 běžnou praktiku, kdy týmové dvojky mohly v průběhu závodu půjčovat svůj stroj týmovým kolegům. Massa by jistě neprotestoval. Vždyť je mu teprve 25 let. Spousta času na získávání vítězných vavřínů.
"Jsem týmový hráč. Úspěch Ferrari je i mým osobním úspěchem," potvrzuje mladík, ale v zápětí v duchu pravidel FIA, která týmovou strategii při závodě zakazují, dodává: "Ale chci také vyhrávat. Proto závodím."
Jenže předcházející Velká cena v Magny Cours doložila pravý opak. Ač po zbytek závodu zajížděl Massa časy rovnocenné jako Schumacher, před první zastávkou v boxech ztratil deset vteřin. Za ním na třetím místě totiž kroužil Fernando Alonso. Vedoucí Schumacher tak hned po startu získal rozhodující náskok. Massovi potom nemohlo vadit, že přišel o druhé místo. Obětoval ho na oltář vítězství Schumachera.
"Po startu byl Michael lepší," sdělil novinářům pro jistotu lakonicky Massa, ale věřil mu málokdo. Brazilec jel dostatečně rychle, aby ho Renault nepředjel, ale zároveň tak, aby Alonsa brzdil - potvrdil, že je mužem na svém místě.
Po závodě si vedoucí závodník mistrovství světa také postěžoval, že závodí sám proti dvěma jezdcům a že by uvítal, kdyby se jeho týmový kolega Fisichella rovněž občas zapojil do boje o stupně vítězů. Zkušený Ital v poslední době nestačí.
Přesto se Massa může dočkat nevděku. Michael Schumacher možná skončí a Ferrari potřebuje novou hvězdu. Nového vítěze. A Massa není tím vyvoleným. Ať už přijde Raikkonen nebo kdokoli jiný, Brazilec bude muset balit kufry. Podle nejčastějších prognóz je zatím umísťován do týmu Red Bull vedle Davida Coultharda, jehož týmový kolega Klien po sezoně "spadne" do Red Bullu B, do Toro Rosso.
Na Hockenheimu se zatím Massa uvedl pátým časem v tréninku a ve dvanácté zatáčce prověřil v plné rychlosti na štěrku a trávě pevnost podvozku rudého stroje. Obyčejně se jezdci vymlouvají na chybu řazení nebo alespoň v pátek ještě špatně ovladatelný stroj. To si ale dokonale loajální pilot Ferrari nemůže dovolit.
"Byla to jednoznačně moje chyba. Přecenil jsem přilnavost zatím kluzké dráhy a nezvládl dobrzdění. Prostě jsem zkoušel jet na hraně," sdělil Massa s úsměvem v motorhome Ferrari hned po tréninku. Pokud chcete závodit vedle Schumachera, ctižádost a sebeúcta nesmí patřit mezi vaše nejviditelnější vlastnosti.