Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Tým bez sponzorů má první bod. V bílém voze bodoval Japonec Kobajaši

Kamuj Kobajaši ze Sauberu v boxové uličce při kvalifikaci na VC Monaka | foto: AP

30 2010
Konečně! První bod. Tým Sauber se stal v Turecku devátou stájí sezony, jehož jezdec se zapsal do celkového pořadí. Japonec Kobajaši projel cílem jako desátý. Smutný pohled na bílé vozy bez sponzorů bude teď snad trochu veselejší. "Díky za ten zasloužený bod," radoval se technický ředitel James Key.

"Rovněž je potěšující, že do cíle dojely oba vozy. Snad se už definitivně začneme pohybovat ve středu pole," dodal hlavní inženýr.

Japonec Kobajaši startoval z desáté příčky, ale v průběhu závodu se propadl za rychlejšího Němce Sutila ze stáje Force India. Naštěstí pro něj o něco později kolidovali vpředu piloti Red Bullu, Vettel s poškozeným uatem odstoupil a Kobajaši postoupil na poslední bodované místo.

Byl ale pomalejší, než by si přál. Problémy s ojetými předními pneumatikami mu braly hodně času, ale jezdec v závěsu se ho nesnažil předjet. Jeho stájový kolega de la Rosa dobře věděl, že týmovou prioritou je dokončit s oběma vozy.

"Pokud by tam byl kdokoliv jiný, útočil bych. Ale v tomto případě jsem nemohl riskovat. Sice jsem byl prvním jezdcem za body, ale na druhou stranu má náš tým konečně první zápis," ukázal se velezkušený Španěl a bývalý testovač McLarenu jako dokonalý týmový hráč.

Kamui Kobajaši z týmu Sauber při testech v Barceloně

Kobajaši nemohl jet v závěru na plno a byl neskonale šťastný, že snažení při Velké ceně Turecka dotáhl s trochou štěstí do úspěšného konce.

"Pravá přední pneumatika vypadala hodně špatně a bylo to vidět i z kokpitu. Začal jsem být velmi opatrný, obzvlášť v osmé zatáčce. Naštěstí se podařilo."

Tým Sauber potřebuje výsledky více než kdokoliv jiný. Je bez sponzorů a finační prostředky docházejí. Majitel a šéf Peter Sauber zatím však odmítá všechny nabídky na odprodej stáje. Věří, že situace se co nejdříve zlepší.

Výsledky závodu najdete ZDE

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze