Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Tyhle vyrovnané závody jsou nejlepší, těšilo Prokopa po Německé rallye

Martin Prokop byl z průběhu Německé rallye nadšen. | foto: martinprokop.com

24 2010
Ten souboj bavil nejen fanoušky, ale i samotné jezdce. Při víkendové Německé rally útočila na první příčku kategorie S-WRC trojice pilotů: Čech Martin Prokop a Švédové Patrik Sandell a Per-Gunnar Andersson.

"Vyrovnanost toho souboje byla po celý víkend prostě úžasná," přiznává Prokop, jenž se nakonec musel smířit "až" se druhým místem. "Ale myslím, že to byl opravdu zážitek. Určitě lepší, než si jet někde pro první místo naprosto v pohodě a bez boje," dodává.

Přesto, bezprostředně po dojetí závodu jste neskrýval zklamání. Jak hodnotíte druhé místo nyní, s odstupem několika hodin?
Zklamání přetrvává. I když, svým způsobem, je to pořád hodně důležitý výsledek. Jenže prostě ten malinký rozestup zamrzí. Jsou to čtyři vteřiny a čtyři vteřiny v lidském životě jsou strašně málo. Ten kousíček, který nám chyběl... Ale myslím si, že na konci roku budeme za druhé místo rádi.

Při předchozí rally ve Finsku jste do bojů o první tři příčky nezasáhl a jel jste pouze "z povinnosti o body". Tentokrát jste si jízdu asi užíval mnohem víc, ne?
Určitě. Tyhle vyrovnané závody jsou nejlepší. Já jsem jich už pár v životě zažil a bylo vidět, že zkušenosti se nám vyplatily. Neměli jsme s tím jediný problém, nebyli jsme nervózní. Spíš jsme dlouho nechtěli jít do maximálního rizika. Šli jsme do něj vlastně až na poslední dvě "erzety", kdy bylo úplně jedno, co se stane.

V sobotu a v neděli jste se Švédy Sandellem a Anderssonem na každé rychlostní zkoušce bojoval doslova o desetinky vteřin. Překvapilo vás, že byli na asfaltu takhle rychlí?
Překvapilo mě to hodně. Netušil jsme, kde se to v nich vzalo. Ale bylo vidět, že na sobě dost pracovali. U Sandella jsem si ze začátku říkal, jestli náhodou já nejedu nějak moc pomalu. Protože on jel srovnatelně s námi. Ale pak se ukázalo, že byl doopravdy rychlej.

A co Andersson?
U toho nebylo pochyb, že by neměl jet rychle. On závodil za tovární tým Suzuki,má obrovské zkušenosti a je ohromně rychlý. Podobný výkon jsem čekal od Španěla Ponse, asfaltového specialisty. Ale ten zažil nepovedený závod a skončil hodně špatně (5. místo, se ztrátou více jak šest minut na vítězného Sandella - pozn. red.).

Jak jste vnímal ten paradox, že jako český jezdec musíte bojovat proti dvěma Švédům s českými vozy - Škodou Fabia S2000?
Souhlasím, že je to paradox. A asi i věc, která hodně štve české fanoušky. Že se ty úspěchy nemůžeme snažit získávat se Škodovkou. Mě to samozřejmě taky mrzí. Ale náklonnost ze strany Škodovky u nás prostě nebyla. Zatímco oba Švédové mají od místní pobočky Škody podporu i peníze. V tom je mezi námi docela zásadní rozdíl. Ale prostě tak to na světě chodí.


Během Německé rally fanoušci také spekulovali o tom, že Fabia S2000 je na asfaltu lepší, než vaše Fiesta S2000. Jak to vnímáte vy?
Já nemůžu říct, že by to auto bylo lepší. Spíš jde o to, že Škodovka má s asfaltem obrovské zkušenosti. A tím, jak hodně investují do testování, jsou v nastavení dál. Ten potenciál ve Fiestě je obrovský, ale na asfaltu s ní nikdo nepracoval.
To auto je vyvinuté hlavně na šotolinu.

Vy ale dominujete spíše asfaltovým soutěžím. Není tohle vaše nevýhoda?
Víte, Fiestu na asfaltu nikdo pořádně netestoval.My jsme byli vlastně první, kdo se tomu teď dost věnoval a posunul ji. Kdybych jel v základním nastavení, jaké doporučuje Ford, tak bychom se soupeři vůbec nemohli držet krok. Takže proto nás před Francií čeká ještě hodně práce. Každopádně, abychom se vrátili k vaší otázce: Myslím, že zásadní rozdíl je spíše v nastavení, než v potenciálu obou aut.

Jaký je váš další program v seriálu mistrovství světa. Podle prvních zpráv jste měl namísto Velké Británie startovat v Japonsku, nyní se objevily informace, že tomu tak není. Mohl byste to rozšifrovat?
To bude nějaký omyl, Japonsko jedeme. My jsme se domluvili s Barwa World Rally Team, což je arabský tým, že si oba závody vyměníme amy pojedememísto nich v Japonsku. Protože jejich jezdec (Katařan Al-Attiyah - pozn. red.) musí jet někde za Volkswagenem někde v Rusku, protože je továrním jezdcem na Dakar.

V Japonsku se jede 10. až 12. září. Kdy se do Asie budete přesunovat vy?
Letíme tam příští pátek.

Takže se ještě stihnete podívat na víkendovou Barum rally do Zlína?
Na Barumku se pojedu podívat jen na naši druhou posádku, Jardu Tarabuse s Danem Trunkátem. Ale budu tam spíš jako technik, nebo poradce. Předat nějaké zkušenosti z Německa.

Takže jste rád, že jste si české fanoušky užil alespoň v Německu?
Určitě. A musím říct, že byli skvělí. Byli našim soubojem o první místo nadšeni a bylo vidět, jak ohromně fandí. Takovou kulisu jsme ještě nezažili. Takže jim za to musím strašně moc poděkovat.

Jak po Německu vidíte své šance pro zbytek sezony?
Tím, že ztratil Pons, je to pro nás bodově stále dobré. (ztráta 18 bodů na první místo - pozn. red.) Šance na titul tam stále je. A možná je příjemnější, že nejsme lídři a musíme dotahovat. Motivace je pak o to vyšší.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze