Úvodní závody Evropského poháru v posledních letech mimořádně dobře vycházejí Davidu Vršeckému z roudnické stáje Buggyra. V roce 2004 opanoval výsledkovou listinu ve své třídě Race Truck, v následujícím roce už byly třídy Race Truck a Super Race Truck sloučeny do jediné, ale to Vršeckému nezabránilo ve zopakování vynikajících výkonů.
Zvítězil ve všech částech sobotního programu a o vítězství v celém víkendu ho připravil prasklý brzdový kotouč, kvůli kterému nenastoupil do nedělního kvalifikačního závodu, a v následném pohárovém závodě musel startovat až z poslední 29. pozice.
Odtud se sice dokázal probít až na konečné šesté místo, v celkovém pořadí ho ale dva soupeři přeskočili. V roce 2006 se spolu s pozdějším šampionem
Albacetem stal králem celého premiérového víkendu. V sobotu zvítězil v tréninku, v kvalifikačním i pohárovém závodě, v neděli svůj výkon s jedinou výjimkou dokázal zopakovat, jen v pohárovém závodě obsadil pátou příčku.
Jeho kolegou ve stáji Buggyra, kterou založil podnikatel a bývalý dvojnásobný šampion třídy Race Truck Martin Koloc, se letos stal devětačtyřicetiletý švýcarský jezdec Markus Bösiger, který nahradil Körbera. Loňský druhý muž celkového pořadí Evropského poháru odešel do týmu Egona Allgäuera, kde bude jezdit s vozem MAN, tedy shodou okolností s vozem stejné značky jako loni Bösiger.
Bösiger jezdí s tahačem od roku 1999, byl však také vicemistrem světa na silničních sajdkárách. V roce 2001 bojoval až do posledního závodu o mistrovský titul, ale nakonec skončil druhý. Později si dal dvouletou pauzu a mezitím jezdil seriál cestovních vozů, ale v roce 2005 se k tahačům znovu vrátil. Loni skončil šestý, o příčku za Vršeckým.
Na osmém místě zakončil minulou sezonu Adam Lacko, který ale kategorii tahačů opustil, protože přestoupil od Stanislava Matějovského do týmu Charouz Racing System, za který bude startovat v Porsche Carerra Cupu. V královéhradecké stáji Československý motorsport ho nahradí Michal Dolák (22), který dosud jezdil hlavně závody cestovních vozů.
Do další sezony se chystá vyrazit také tým pětačtyřicetileté legendy mezi piloty okruhových trucků Františka "Frankie" Vojtíška, který si pořídil nový závodní speciál Renault New Premium. S jeho loňským tahačem bude v sezoně 2007 jezdit stejně starý Španěl Simeon Martín, jenž se stal druhým týmovým jezdcem.
Vojtíšek je truckům věrný už od roku 1986. Tehdy se jako člen posádky jedné z liazek zúčastnil osmého ročníku Rallye Paříž - Dakar. České týmy tehdy při své teprve druhé účasti šokovaly svět, Vojtíšek s Jiřím Moskalem a Jaroslavem Krejsou se drželi hned za Karlem Lopraisem na třetím místě, ale dvě etapy před cílem zapadli ve zrádném solisku, nestihli start a do Dakaru dorazili mimo soutěž. Domů si přivezli alespoň Cenu fair play.
O dva roky později posádka Moskal, Vojtíšek, Pavel Záleský slavnou pouštní rallye dokončila na druhém místě hned za Lopraisovou tatrovkou. To už ale měl Vojtíšek za sebou premiérový start v EP tahačů na okruhu v maďarském Hungaroringu a tomuto sportu zůstal věrný dodnes.
Mistrovství Evropy tahačů bylo založeno roku 1985 organizací ETRO. V roce 1989 přijala nad zavedeným podnikem patronaci FIA. Rozdělení kategorií se vícekrát změnilo: nejprve na tři třídy dle počtu koňských sil (1985-87) a následně dle objemu motorů (1988-93).
Od ročníku 1994 se rozlišovalo mezi produkčními vozy Race Truck (RT) a speciály Super Race Truck (SRT). Sezona 2001 byla specifická i dělením SRT na skupinu A a B (s omezovačem). V roce 2005 došlo ke sloučení všech vozů do jedné kategorie.
Trucky se jako už tradičně představí v rámci EP také v Česku. Mostecká Matador Czech Truck Prix 2007 se uskuteční na severu Čech poslední srpnový víkend.
Konečné pořadí Evropského poháru 2006:
1. Antonio Albacete (Šp., MAN) 346 bodů, 2. Gerd Körber (Něm., Buggyra) 318, 3. Jochen Hahn (Něm., Mercedes) 291, 4. Markus Östreich (Něm., Mercedes) 264,
5. David Vršecký (ČR, Buggyra) 220, 6. Markus Bösiger (Švýc., MAN) 172, 7. Niko Pulič (Chorv., MAN) 126, 8. Adam Lacko (ČR, MAN) 106, 9. Markus Altenstrasser (Rak., MAN) 87, 10. František Vojtíšek (ČR, Renault) 84.
Přehled vítězů od roku 1994:
Třída Race Truck:
1994 - Boije Ovebrink (Švédsko, Volvo)
1995 - Martin Koloc (ČR, SISU)
1996 - Martin Koloc (ČR, SISU)
1997 - Heinz-Werner Lenz (Německo, Mercedes Benz)
1998 - Heinz-Werner Lenz (Německo, Mercedes Benz)
1999 - Heinz-Werner Lenz (Německo, Mercedes Benz)
2000 - Noel Crozier (Francie, MAN)
2001 - Lutz Bernau (Německo, MAN)
2002 - Egon Allgäuer (Rakousko, MAN)
2003 - Lutz Bernau (Německo, MAN)
2004 - Stuart Oliver (V. Británie, MAN)
Třída Super Race Truck:
1994 - Steve Parrish (V. Británie, Mercedes Benz)
1995 - Slim Borgudd (Švédsko, Mercedes Benz)
1996 - Steve Parrish (V. Británie, Mercedes Benz)
1997 - Harri Luostarinen (Finsko, Caterpillar)
1998 - Ludovic Faure (Francie, Mercedes Benz)
1999 - Fritz Kreutzpointner (Německo, MAN)
2000 - Harri Luostarinen (Finsko, Caterpillar)
2001 A - Fritz Kreutzpointner (Německo, MAN)
2001 B - Stanislav Matějovský (ČR, Tatra)
2002 - Gerd Körber (Německo, Buggyra)
2003 - Gerd Körber (Německo, Buggyra)
2004 - Markus Östreich (Německo, VW)
Sjednocená soutěž:
2005 - Antonio Albacete (Španělsko, MAN)
2006 - Antonio Albacete (Španělsko, MAN)