Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Truckeři se v Mostě těší na předjíždění

27 2003
Most - Sotva se letošní Evropský pohár tahačů roztočil, závodní trucky českých pilotů Davida Vršeckého a Adama Lacka se otřely o sebe. Vášně po kolizi v Portugalsku však už vychladly. Vršecký a Lacko, čeští zástupci v třídě Super Race Truck, budou o víkendu při závodě v Mostě ostře sledovanými muži.
KDO JE KDO

David Vršecký:
Sedmadvacetiletý rodák z Roudnice ztělesňuje americký sen. V restauraci na herním automatu řídil počítačové modely vozů, až si ho všiml podnikatel a trucker Martin Koloc a mladíka angažoval. Evropský pohár jel prvně v roce 1998, loni podruhé.
Adam Lacko: Od motokár k silnějším octáviím až po mohutný kolos se dostal rychle, je mu teprve osmnáct let. Pochází z Frenštátu pod Radhoštěm, studuje Střední průmyslovou školu elektrotechnickou.

ZA KOHO JEZDÍ A S ČÍM

Vršecký: Osedlává "šelmu z Roudnice", jak se říká osobitému a původnímu tahači z dílny Martina Koloce. Buggyra váží 4830 kg, objem motoru 12 000 ccm, výkon 1400 k.
Lacko: Krotí také český tahač, kopřivnickou Tatru Jamal Evo IV. Šéfem stáje je Stanislav Matějovský. Tatra váží 4800 kg, objem motoru má 11 950 ccm, výkon 1250 k, spotřebuje 100 litrů paliva na 100 km a zrychlí z nuly na 100 km/h za pět vteřin.

JAK SI VEDOU

Vršecký: Nejlepší výsledek: prestižní závod v Německu vyhrál, poprvé v Evropském poháru. Průběžně je třetí (98 bodů).
Lacko: Nováček za volantem tahače vyskočil na stříbrný stupínek v Rakousku. V průběžném pořadí mu patří páté místo (70 bodů).

JAK STRÁVILI VOLNO

Vršecký: "Nejdřív jsem trénoval v Dubaji, kde jsem i propagoval truckracing. V sobotu jsem se vrátil z dovolené v Chorvatsku. Abych se jen neválel, tak jsem tam sportoval. Vzal jsem si s sebou vodní skútr, kolo, kolečkové brusle, abych se pořádně na Most připravil.
Lacko: "Dovolenou jsem si užíval v Řecku u moře. Relaxoval jsem, plaval, jezdil na kole a kolečkových bruslích."

JAK SE JIM LÍBÍ OKRUH V MOSTĚ

Vršecký: "Mám ho hrozně rád, patří mezi mé nejoblíbenější. Střídají se rychlé pasáže s technickými, což mi velice vyhovuje. Dá se tu dobře předjíždět."
Lacko: "Most je jediná dráha z celého šampionátu, kterou znám. Mám ji rád. Když jsem jezdil v oktávkách, tak mi šla."

NEJOBLÍBENĚJŠÍ PASÁŽ

Vršecký: "Zatáčka před Matadorem. Ze 160 se přibrzdí na 140, auto se krásně sune a zastaví až o obrubník. Když ne, vyletí do trávy. Pak se zase zrychlí na 160. To je srdcovka, dobrý adrenalin."
Lacko: "Matador, což je esíčko pod depem - pravá zatáčka, levá, pravá. Jde mi. V oktávkách jsem tam předjel, koho jsem chtěl, i na mezičasech jsem byl nejrychlejší. V kamionu nevím, jak to půjde."

JAK PROŽÍVAJÍ ZÁVODY V ČESKU

Vršecký: "Atmosféra je pěkná, ale doma člověk znervózní. I když je závod v Německu nejprestižnější, tolik jako v Mostě se tam neklepu. Tady za vámi přijde deset lidí, sponzoři, přátelé, poplácají vás po zádech a popřejí vítězství. A musíš zajet, nezklamat je. Navíc ti lidé si z jednoho závodu udělají obrázek o celé sezoně. Loni jsem se kvůli tomuhle napětí docela trápil."
Lacko: "Určitě budu víc nervózní než normálně. Na ostatních závodech je vcelku klid, tady za vámi pořád někdo chodí. Prostě frmol."

KDO JIM BUDE FANDIT

Vršecký: "Spousta kamarádů, kteří jinam nejezdí. A samozřejmě rodina, což je svazující."
Lacko: "Do našeho týmu přijdou Bára Štěpánová, Zdeněk Srstka a Karel Černoch. Se všemi se osobně znám, je s nimi sranda, hlavně s Bárou. Taky přijede taťka."

VZPOMÍNKY NA MOST

Vršecký: "Loni jsem měl ošklivou bouračku. Zrovna v té zatáčce, co se mi líbí. Testovali jsme v zimě, dva stupně nad nulou, klouzalo to. Zkoušeli jsme nějaké nastavení brzd a ve 140 to nezabrzdilo. Čelně jsem narazil do bariéry z gum, vyletěly do vzduchu jako by je někdo vystřelil prakem. Pak jsem najel na svodidla, tahač se na ně posadil, tři čtvrtiny vozu byly ve vzduchu. Auto vrčelo, já viděl jen nebe - kabina byla namířená nahoru. Trochu jsem si i bál (smích). Vysílačkou jsem volal: Asi jsem naboural..."
Lacko: "Loni jsem v Mostě poprvé v kariéře vyhrál závod oktávek právě při víkendu tahačů."

JAK SE ZMĚNIL VŮZ OD NĚMECKA

Vršecký: "V sobotu jsem jezdil při exhibici v Sosnové. Dělali jsme na zavěšení náprav, na lepší trakci. Nezkoušeli jsme to ale na okruhu, čtrnáct dní před závody se nesmí testovat. Možná něco využijeme v Mostě, něco jen v trénincích."
Lacko: "Náš vůz je úplně stejný jako v Německu."

JAK SPOLU KOMUNIKUJÍ

Vršecký: "V pohodě. S Tatra týmem se bavíme docela normálně. Ač jsme v jedné kategorii, necítím velkou rivalitu, že bychom si házeli klacky pod nohy. Oba přece prezentujeme Česko."
Lacko: "S Davidem se vidíme občas v depu. Není to tak, že bychom se neměli rádi, rivalové jsme jen na trati. Hned při prvním závodě v Portugalsku jsme ale měli konflikt, narazili jsme do sebe, každý tvrdí své. Spravil to desetiminutový výbuch, od té doby je vše v pohodě."

CÍL PRO MOST A ŠAMPIONÁT

Vršecký: "Tajné přání je obhájit prvenství z Německa, což ale bude složité - Buggyra má všechny tři auta srovnatelná. Rád bych stál na stupních vítězů. Celkově chci zuby nehty udržet bronz, a když to půjde, zaútočit na druhou příčku."
Lacko: "Letošní cíl, být aspoň jednou na stupních, jsem splnil už v Rakousku. Také v Mostě bych byl rád mezi třemi."
Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze