Zdramatizovat už tak napínavé boje může v Malajsii tropické vedro.
Na druhé vítězství v sezoně zaútočí obhájce triumfu Španěl Fernando Alonso s monopostem Renault.
Sepang je zkouškou pro motory, které navíc čeká druhé závodní zatížení za sebou. Na trati bývají teploty k padesáti stupňům Celsia, což prověří i fyzičku pilotů.
S novým agregáty pod kapotou pojedou jen Brazilec Felipe Massa z Ferrari a Brit David Coulthard z týmu Red Bull, kteří měli v minulém závodu v Bahrjanu poruchu a motor vyměnili. Do závodu však odstartují z pozice o deset míst horší, než jakou si vybojují v sobotní kvalifikaci.
"Sepang patří mezi mé nejoblíbenější okruhy v seriálu, zažil jsem totiž na něm své nejlepší momenty kariéry," nechal se slyšet Alonso. V Malajsii v roce 2003 poprvé vyhrál kvalifikaci a prvně stoupil na stupně vítězů a loni v Sepangu svou první Velkou cenu vyhrál a nakročil k titulu pro nejmladšího pilota historie. "Tato trať je pro náš tým tradičně silná," řekl.
Charakteristika trati:Délka okruhu: 5,542 km. |
Po nevydařené sezoně se opět musí počítat s Ferrari a Michaelem
Schumacherem z Německa, jenž minulý víkend v Bahrajnu jel jako znovuzrozený
a závod dokončil jen těsně za Alonsem.
Sílu a velký potenciál ukázal i finský pilot mclarenu Kimi Räikkönen, vítěz
sedmi loňských Velkých cen, který se na bronz propracoval po skvělé jízdě z
poslední pozice na startu. "Dojede s kouřem za zadkem," tvrdí ale před
závodem v Malajsii skeptici v narážce na potíže, které Fina loni provázely
celou sezonu.
Honda, bývalá stáj BAR, věří Jensonu Buttonovi z Británie, v Bahrajnu
čtvrtému pilotovi, který v Sepangu v roce 2004 poprvé vystoupil na stupně
vítězů. "Je to uspokojivý pocit, když jsem viděl, že mohu soupeřit s nejlepšími," řekl šestadvacetiletý závodník, jenž v dosavadních 102 závodech ještě nikdy nevyhrál. "Když bude pracovat dobře auto, může se to podařit," dodal.
Pozornost odborníků poutá dvacetiletý Němec Nico Rosberg, který minulý týden ve svém prvním startu ve formuli za Williams hned získal body a prokázal, že zdědil po otci hodně rychlé geny.
Členitý okruh prověří jezdce i motory
Moderní a mezi jezdci oblíbený okruh čeká o víkendu piloty v druhém závodu seriálu mistrovství světa vozů formule 1. Členitá trať nedaleko letiště v Kuala Lumpuru hostí Grand Prix poosmé a prověří nejen řidičské umění jezdců, ale vzhledem k vysokým
teplotám i kvalitu motorů.
Okruh má patnáct zatáček a dvě dlouhé rovinky, na nichž vozy dosahují rychlosti až 330 kilometrů v hodině. Okruh nabízí několik možností k předjíždění, za nejvhodnější místo je považována vlásenka před vjezdem do cílové rovinky.
Trať je pro diváky přitažlivá svou členitostí. Má velmi pomalé zatáčky, které se dají projíždět maximálně rychlostí 90 km/h, ale i extrémně rychlé, v nichž vozy jedou až 255 km/h. Loni v Sepangu vyhrál mistr světa Fernando Alonso.
Pořadí MS (po 1 z 18 závodů):
1. Alonso (Šp./Renault) 10 b., 2. M. Schumacher (Něm./Ferrari) 8, 3. Räikkönen (Fin./McLaren)6, 4. Button (Brit./Honda) 5, 5. Montoya (Kol./McLaren) 4, 6. Webber (Austr./Williams) 3, 7. Rosberg (Něm./Williams) 2, 8. Klien (Rak./Red Bull) 1.
Pohár konstruktérů:
1. Renault a McLaren-Mercedes oba 10, 3. Ferrari 8, 4. Honda 5, Williams-Cosworth 5, 6. Red-Bull-Ferrari 1.