Mistr nemusel do Sedlčan jezdit
Nestor českého autokrosu Jaroslav Hošek už nemusel do Sedlčan vůbec jezdit. Před závěrečným podnikem českého mistrovství měl totiž tak velký náskok, že nemohl být ani teoreticky předstižen. Přesto přijel a vyhrál. "Vím, že jsem mohl sedět doma, ale jméno Hošek táhne fanoušky v Česku stejně jako v Evropě. A autokros je téměř celý můj život. Proto jsem nechtěl chybět ani tady, ani za týden v Portugalsku při evropském mistrovství," uvedl Jaroslav Hošek, který už má v kapse také kontinentální prvenství v elitní třetí divizi určené pro speciály s motory do objemu čtyřech litrů.
Za Hoškem se pralo trio jezdců
V Sedlčanech ukazoval soupeřům záda od první rozjížďky a do finále nastoupil z pole position. Od startu vyrazil jako blesk a během dvou kol měl stometrový náskok. Za ním se prali Roman Keřka s Milanem Stárkem a těsně za nimi byl Roman Švábenský. Keřka na Stárka viditelně neměl, ale přesto byl po dvě kola druhý. Pak jej Stárek předjel excelentním manévrem před tribunou a začal se na Hoška dotahovat. "Naznačil jsem Keřkovi, že to na něj zkusím vnější stopou. On na náznak sedl jako na lep a podjel jsem ho vnitřkem," vysvětlil Stárek.
Do cíle ale chybělo málo na to, aby se Hoškovi dostal až za paty. Keřka třetí příčku udržel, ale v cíli jej od čtvrtého Švábenského dělily jen desetiny vteřiny. Hošek byl v cíli o čtyři vteřiny před Stárkem. "Pochopitelně, že jsem v závěru zvolnil. Ovšem ne moc, z toho pak pramení chyby. Ale chtěl jsem auto před dvěma podniky, které mě čekají v Portugalsku, trochu ušetřit. To je takové tradiční dilema, když vedete s velkým náskokem – zvolnit a šetřit vůz nebo uhánět stále naplno. Raději volím druhou možnost. Ta první se mně několikrát nevyplatila," vysvětlil Hošek.
Stárka zlobí třímilionová bugina
Na Hoškův skalp si Stárek brousil zuby od prvního podniku, kdy se objevil v Přerově s novou třímilionovou buginou. V Sedlčanech si ale musel nechat zajít chuť pro druhé rozjížďce. Speciál se čtyřlitrovým motorem Tatra V8 se totiž choval jako neposlušné dítě.
Kdyňský pilot pokaždé odstartoval jako první, ale po dvou kolech se jeho vůz zastavil, po chvíli – to jej ale řada závodníků předjela – opět jel. "Tohle to dělá už od Přerova a ne a ne na to přijít. Josef Michl, který dodával k motoru elektroniku, všechno kontroloval a zjistil, že je to v pořádku. Teď už mě ta neznámá porucha leze na nervy," rozčiloval se Stárek, který si s neposlušnou buginou vybojoval jen druhou startovní řadu pro finále.
Zánovní bugina začala poslouchat až ve chvíli, kdy dal na rady kamarádů a vyměnil řídící elektronickou jednotku motoru. "Měli jsme to udělat dávno a bylo by po potížích," povzdechl si kdyňský pilot.
Vítězi odešel v cíli motor
Na startu divize do 1600 kubíků už chyběl jistý šampión Václav Fejfar, který se chystal na cestu do Portugalska. Po rozjížďkách se okruh zájemců o sedlčanské zlato ještě zmenšil, neboť potíže s motorem vyřadily Petra Bartáška, jenž tak přišel o možnost boje o stříbro v mistrovství. Závodem tak prošel jako nůž máslem Petr Turek a patří mu tak nejen první letošní výhra, ale i celkové druhé místo. "Vypadalo to snadné, ale auto po projetí cílem skoro zastavilo. Asi je díra v pístu. Ale jinak jsem spokojený, konečně jsem neudělal za celý den žádnou chybu. Bartáškovo odstoupení mně situaci pochopitelně usnadnilo," řekl Petr Turek.
Mladý Hrdinka měl smůlu
Juniorské šestistovky byly jediné, kde ještě nebylo o titulu jasno. Kandidáti byli dva – Aleš Hrdinka, což není nikdo jiný než starší syn bývalého autokrosového šampióna a nyní soutěžního pilota Tomáše Hrdinky - a Ondřej Musil. Hrdinka měl náskok pár bodů. Musil, který byl jasnou jedničkou ve třech předchozích závodech, byl nejrychlejší v rozjížďkách i ve finále.
V něm měl ale starší z Hrdinkových synů smůlu. Od druhého kola jel s prázdnou levou přední pneumatikou a vítězné tažení čtrnáctiletého Musila neohrozil on ani nikdo jiný. "Radost máme ohromnou. Před rokem v Nové Pace syn ještě nevyjel ani tamní kopec na trati. Letos čtyřikrát vyhrál a nejhůře byl třetí," usmíval se závodníkův otec Jaromír Musil v době, kdy syn hlídal svůj speciál v uzavřeném parkovišti.
8. podnik mistrovství ČR v autokrosu
Divize 3 do 4000ccm: 1. Jaroslav Hošek, Ford 1998 (Magnum Car Vyškov), 2. Milan Stárek, Tatra 4000 (Czech National Team), 3. Roman Keřka, Tatra 3500 (Báňské stavby Most), 4. Roman Švábenský, Peugeot 3500 (Prosport Kobeřice), 5. Jaromír Štětina, Audi 1781 (tým Štětina).
Divize 3A do 1600 ccm: 1. Petr Turek, Škoda 1600 (Femat Praha), 2. Ladislav Hanák, VW 1600 (AK Přerov), 3. Robert Škola, VW 1600 (Prosport Kobeřice), 4. Michal Tlášek, Škoda 1600 (Femat Praha), 5. Pavel Němeček, Suzuki 1299 (Jihlava).
Divize 3 do 600 ccm: 1. Ondřej Musil, Yamaha 600 (Racing Team Olomouc), 2. Martin Kosař, Honda 599 (Vamberk), 3. Vít Nosálek, Honda 600 (Franotrans Zábřeh), 4. Ondřej Vymazal, Kawasaki 600 (Magnum Car Vyškov), 5. Radek Šott, Honda 600 (Rumburk).
Konečné pořadí šampionátu
Divize 3 do 4000 ccm: 1. Hošek 120 bodů, 2. Petr Bartoš 108, 3. R. Keřka 86, 4. Štětina 77, 5. Smrž 73.
Divize 3A do 1600 ccm: 1. Václav Fejfar 117 bodů, 2. Turek 101, 3. Bartášek 97, 4. Hanák 75, 5. Škola 73.
Divize 3 do 600 ccm: 1. Musil 112 bodů, 2. A. Hrdinka 111, 3. Kosař 92, 4. Nosálek 83, 5. Vymazal 76.
Mistr Evropy v autokrosu pro rok 2000 ve třídě do 1600 ccm Václav Fejfar |