Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Třetí triumf v Monaku? Proč ne, plánuje vládce tréninků Alonso

Fernando Alonso po tréninku na Velkou cenu Monaka. | foto: AP

13 2010
Monte Carlo (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Počty jsou jasné. Na lídra celkového pořadí mu chybějí jen tři body, v Monaku je zatím nejrychlejší. Když převahu udrží, povede v neděli šampionát F1. A poprvé s Ferrari. "Proč ne?" ptal se Fernando Alonso. "Od prvních metrů nám trať sedí víc než v Barceloně."

Na setkání s novináři se zapotil víc než třeba před rokem v České republice. Otázky létaly ze všech stran. Španělsky, italsky, anglicky... Alonso opověděl každému stejnou řečí, v jaké přišla otázka. A ještě si přitom stihl hrát s mobilem.

Dělat více činností najednou je pro jezdce formule 1 jednou z nejpřirozenějších věcí. A nic není v tomto směru náročnější než Monako. To potvrdil český pilot Josef Král, který ve čtvrtek 13. května kroužil po legendární trati úplně poprvé.

"Je to suverénně nejtěžší okruh, na kterém jsem kdy jel. První kola jsem skoro nevěděl, co se děje. Nestíhal jsem řadit, do toho svodidla, zatáčka, svodidla... Pořád dokola. Strašně náročné, chvílemi mi zkušenosti ze simulátoru byly na nic," uvedl talentovaný mladík, jenž se musel spokojit v kvalifikaci až s dvacátou příčkou.

Fernando Alonso v ulicích Monaka při prvním tréninku na Velkou cenuFernando Alonso při prvním tréninku na Velkou cenu Monaka

Pro Alonsa samozřejmě není Monako a jeho křivolaké, hrbolaté uličky ničím novým. Vrací se do nich již deset let a téměř pokaždé patřil mezi hlavní adepty na vítězství. V letech 2006 a 2007 dokonce přebíral na proslavených schodech trofej pro vítěze, proto ani po náročných čtvrtečních třech hodinách na trati nevypadal unaveně. Spíše nadmíru spokojeně.

"Letos Monako týmu Ferrari sedí. V Barceloně je potřeba také vysoký přítlak, ale je tam pár rychlých zatáček, a zároveň není tak důležitá mechanická přilnavost," vysvětloval dvojnásobný mistr světa. Prostě v Monaku se hledá nastavení auta, které nikde jinde za celý rok není potřeba a Ferrari to hledání vyšlo první den na výbornou.

Alonso si z úvodního evropského závodu v Katalánsku přivezl body za druhé místo. Ale kromě svého nesporného umění za volantem za něj mohl děkovat štěstí. Jeden stroj McLarenu a další Red Bullu mu z cesty odstavily technické problémy. V Monaku by už nic podobného nemusel potřebovat...

Fernando Alonso byl v prvním tréninu na Velkou cenu Monaka nejrychlejší

Fernando Alonso přemítá. Povede se mu v závodě stejně jako v úvodních trénincích?

"Red Bull zde nemá takový náskok, ale stejně asi bude v kvalifikaci nejrychlejší," přemýšlel pilot. "S McLarenem to vypadá o něco hůře, na ně si v Monaku věřím. A nakonec i na Red Bull, Vettel i Webber budou blíž, a já toho snad dokážu využít."

Pole čtřiadvaceti jezdců se může na krátké trati v Monaku cítit poměrně dost stísněně. Alonso věří, že v kvalifikaci to může být pro někoho i výhoda.

"Tentokrát nebude rozhodovat o pořadí na startu jen rychlost, ale také strategie. Jo to výzva a věřím, že my si s ní poradíme lépe než ostatní," dodal pilot, který v případě vítězství vůbec nemusí řešit, kde se umístí Button nebo Vettel. Bude novým lídrem mistrovství.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze