Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Trest pro Ferrari nepadl. Týmová režie by měla být povolena, říká FIA

Velká cena Německa. V čele je Felipe Massa ze stáje Ferrari, následuje ho týmový kolega Fernando Alonso, třetím vzadu je Sebastian Vettel z Red Bullu. | foto: AP

9 2010
Za skandální výměnou pořadí jezdců Ferrari v čele Velké ceny Německa udělala definitivní konec Světová rada motoristického sportu. V Paříži padlo rozhodnutí, které všichni očekávali. Italský tým už více potrestán nebude. Pokuta stačila.

Výsledek jednání oznámil šéf italského motorsportu Angelo Sticchi Damiani. Podle něj se členové rady shodli, že by týmová režie měla být povolena.

Ke zrušení současného zákazu vyzval funkcionáře už po vypuknutí aféry promotér seriálu F1 Bernie Ecclestone.

Teoreticky mohlo Ferrari přijít kvůli porušení pravidel o Massovo vítězství, body či dostat další finanční postih.

Závodní komisaři na Hockenheimringu udělili stáji pokutu za to, že Brazilec Felipe Massa na pokyn vedení týmu pustil před sebe Španěla Fernanda Alonsa, jenž má větší naděje na celkový úspěch v šampionátu.

Šéf stáje Stefano Domenicali, který se zúčastnil společně s právníky týmu dnešního slyšení, trval na tom, že Massa nedostal přímý příkaz, aby se nechal od Alonsa předjet. Inženýr Rob Smedley řekl brazilskému jezdci do týmového rádia: "Alonso je rychlejší než ty. Můžeš potvrdit, že rozumíš?" Massa vzápětí v 49. kole z celkových 67 pustil týmového kolegu na první místo.

"Podle mého názoru o týmovou režii nešlo. Můj inženýr mě neustále informoval, co se děje za mnou, zvlášť když jsem na tvrdých pneumatikách ztrácel. Proto jsem se rozhodl udělat to nejlepší pro tým," uvedl později Massa, i když jinak dával najevo svou nevoli, že by měl být týmovou dvojkou.

Bývalý dvojnásobný mistr světa Alonso je momentálně v seriálu pátý stejně jako po Grand Prix Německa, rozdíl mezi oběma kolegy se však od té doby zmenšil o šest bodů. Na vedoucího Brita Lewise Hamiltona z McLarenu ztrácí Alonso šest závodů před koncem 41 bodů.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze