Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Trať nočního supermota u Olympie je pomalejší a letos se pojede naopak

Supermoto u brněnské Olympie je jediným podnikem ve střední Evropě, který se jede za tmy | foto: Radek Miča, MAFRA

1 2010
Nejprestižnější událostí tuzemských motocyklových závodů supermoto je podnik u brněnské Olympie. Zítra se pojede už popáté. Obvykle na supermotardisty, tedy motocyklové obojživelníky závodící v terénu i na asfaltu, chodí 200 či 300 diváků. Při Olympia Supermoto Night Show je to několikanásobek.

"Co se týče atmosféry, na Olympii žádný závod nemá," oznamuje jezdec Jan Zeman. "Kouzlo spočívá v tom, že stěhujeme sport tam, kde jsou lidi. Obvykle to u motorismu bývá naopak, tedy že lidé musí za ním," podotýká Jan Juřička z pořádající agentury Forsage.

Do Brna se sjede česká špička i jezdci ze Slovenska, Německa a možná z Rakouska. Na trati sice bude chybět obvyklá terénní složka, značná část programu se zato jede za umělého osvětlení, což závodům dodává výjimečnou atmosféru.

"Na trati jsme chtěli nějakou změnu, proto se pojede v opačném směru," informuje Juřička. Důvodem bylo zvýšení dramatičnosti i bezpečnosti. "Trať je o něco pomalejší. A díky změně směru se může hodně přeházet pořadí z posledních let," míní závodník David Brabec.

Nový formát a superfinále

Aby program nebyl pro diváky příliš dlouhý, rozdělili ho pořadatelé do dvou samostatných tříapůlhodinových bloků. První začíná ve 13:00, druhý v 18:00. Každý vyvrcholí atraktivním superfinále, při němž se bude závod po čtyřech kolech zastavovat a odpadnou vždy tři poslední jezdci, dokud jich nezůstane jen osm.

Supermoto

Diváci budou moci díky vracenkám kdykoliv ze závodu odejít. Dění na trati bude navíc poprvé možné sledovat i na velkoplošné obrazovce.

Závody skútrů

Na první pohled mohou působit úsměvně, ale tyhle mašinky to umí pořádně rozpálit. "Do kopečka dokážou jet až 140 kilometrů v hodině," sděluje Peter Janega ze Slovenské asociace skútrů, která pořadatelům pomohla sehnat špičkovou konkurenci.

Bude se závodit ve třídě 50, což jsou upravené sériové skútry, i ve třídě open, v níž jezdí také čtyřtakty do 250 ccm. "Stojí za to se přijít podívat i na maďarské závodníky, kteří jezdí na až šíleně vypadajících strojích," zve Janega.

Autor:






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze