Cesta z Prahy za volantem trvala stejně dlouho, jen bylo třeba připočíst dalších šest hodin na trajektu z-francouzské Nice a přesun rozdělit do tří dnů. Logistika letošní Tour je nejdrsnější od doby, kdy se před šesti lety startovalo v Londýně. "Ale nad tím nepřemýšlím," tvrdí slovenský rychlík Peter Sagan. "Pro všechny je to stejné, nikdo neletí vrtulníkem až na start."
Korsika byla jediným francouzským evropským teritoriem, kam Grande Boucle dosud nikdy nezavítala, a organizátoři možná věděli proč. Přesunout cirkus s pěti tisícovkami lidí do tohoto departementu je dřina.
Třeba reklamní karavana je na ostrově okleštěná. Zatímco dvanáctikilometrový had reklamních vozidel na pevnině tvoří 178 vozidel, na ostrov jich putovalo jen 120. "Z naší strany nevzešly žádné zvláštní požadavky na počet nebo velikost," namítal Florian Vuillaume právě za reklamní karavanu.
Jenže s ohledem na ekonomicky náročnou dobu některé inzerující značky zvolily úspory. Ze sedmatřiceti jich hned sedm první tři dny vynechá a připojí se až v Nice. Další poslaly na ostrov méně vozidel.
Když už se všichni na středomořský ostrov přepravili, nastal další problém – kam s nimi? Hoteliéři slaví, organizátoři Tour však museli v každém ze startovních i cílových měst hledat 8 000 metrů čtverečních, kam umístí zázemí. Marně. Proto se Francouzi rozhodli pronajmout si trajekt Mega Smeralda, žlutého obra o výtlaku 34 tisíc tun, který bude tři dny základnou závodu. Na vodě.
Na deseti palubách pojme dva tisíce lidí, 600 vozidel, dvě tisková střediska pro 500 žurnalistů a kanceláře organizátorů. "Bez této lodi bychom Tour na Korsice nezvládli," říkal Christian Prudhomme, ředitel závodu. "Jde o specifickou organizaci unikátního ročníku."
Loď bude mít vždy náskok na peloton – když skončí jedna etapa a novináři zaklapnou počítače, Smeralda se přesune do cíle té následující. Nejdřív do Bastie, pak Ajaccia, nakonec do Calvi. A aby se potom zase stihlo vše dopravit na kontinent, kromě Smeraldy dojde na mobilizaci pěti dalších trajektů. Závodníky čeká jeden ze tří leteckých transferů, i proto je třetí etapa uspíšená a bude končit o hodinu dřív než dvě předchozí.
Až v úterý se pak rozjede klasická Tour kolem Francie.