Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Tomeček chce hlavně dojet do cíle

17 2003
Praha - Především s potřebnou dávkou respektu se postaví na start nadcházejícího ročníku Rallye Dakar Tomáš Tomeček. Jeden z trojice pilotů českých kamionů usedne opět společně s Jaromírem Martincem a Brazilcem Andrém de Azevédem do kabiny speciálu Tatra, který pojede pod hlavičkou brazilského týmu BR Petrobras Lubrax.

Třiatřicetiletý Tomeček skončil v předešlém klání této pouštní soutěže druhý, přesto na atak prvního místa nemyslí.  "Naším cílem je dojet v pořádku do cíle a snažit se být, co nejvíce vpředu stejně jako ostatní členové týmu," uvedl Tomeček.

V barvách brazilské stáje totiž pojede tradičně i jihoamerický motocyklista a posádka vozu Mitsubishi Pajero. "Chtěli bychom atakovat přední umístění ve všech třídách," přál si český závodník.

Tomeček se postaví na start již podeváté v kariéře. Hned při své první účasti v roce 1994 se radoval z vítězství, když byl členem nejrychlejší posádky Karla Lopraise. Od roku 1999, kdy usedl k volantu, se mu to však ještě nepodařilo a nejlépe byl před rokem druhý.

"Samozřejmě, že mě láká vyhrát. Co bych ale dělal poté, až by se mi to podařilo," usmíval se Tomeček.  V předešlých letech byl k tomuto cíli blízko, ale nevyhnuly se mu technické problémy nebo havárie. "Sice to zní jako otřepaná fráze, ale Rallye Dakar opravdu končí až v Dakaru. Potřebný respekt musíte mít," uvedl navigátor Martinec.

V letošní sezoně bude mít navíc Tomečkova posádka velkou konkurenci. Na start ve francouzském Clermont-Ferrand by se měli postavit otec a syn De Rooyové z Nizozemska, dva vozy stáje Ginaf, dokonce tři kamazy, nový model automobilky Hino představí Japonec Sugawara a do pořadí na předních místech chtějí promluvit i Karel Loprais, a také Martin Macík s liazem.

"Od roku 1986, kdy vážně havaroval De Rooy, se na startu sejde největší konkurence. Pro fanoušky i pro nás je to ale dobře. Čeká nás zajímavější boj," těšil se Tomeček.

Česko-brazilské posádce by k lepšímu výsledku mohl pomoci i návrat ke klasickému, těžkému modelu soutěže. Cíl bude opět v senegalském Dakaru, takže se pojede napříč africkým kontinentem. "To by nám mělo vyhovovat. Čím více bude trať rozbitá, tím lepe pro tatru. Nezávislé zavěšení kol by měla být naše výhoda," pochvaloval si Tomeček letošní volbu.

Kromě členitější a rozbitější tratě čekají na startující také náročné duny. "Loňské egyptské pískové etapy byly jen rychlé. Duny byly vysoké, ale v pohodě. Nyní nás čekají hlavně v Mauretánii nízké měkké duny, což je mnohem horší na jízdu," předpokládal jeden z favoritů závodu.

Autoři: ,






Najdete na iDNES.cz



mobilní verze