Stotisícové návštěvy, 450 koní pod kapotou a obrovská konkurence. Přerovský pilot Tomáš Pivoda letos nakouknul do německého seriálu Porsche Carrera Cup, kde jezdí za stáj Konrad Motorsport.
Dvacetiletý závodník se uvedl desátým místem v prvním závodě na Hockenheimringu. Ale jak sám říká, chce první rok hlavně sbírat zkušenosti. "Jednotlivých závodů se účastní kolem třiceti pilotů z nichž má přinejmenším deset reálnou šanci na vítězství," vysvětluje, jak silná je konkurence.
V seriálu Porsche Carrera Cup jste nováčkem, jaký na vás udělal dojem?
Jedná se o nejrychlejší cupové závodění na světě. Díky tomu, že je součástí DTM, je atmosféra naprosto fantastická a divácká návštěvnost předčila všechna má očekávání. Závodí zde mezi sebou vozy Porsche 911 GT3 Cup, které mají výkon přibližně 450 koní.
Jak jste se vlastně dostal k angažmá ve stáji Konrad Motorsport?
Na konci loňské sezony jsme si zkusili poslední závod Porsche Carrera Cupu na Hockenheimu, abychom zjistili, zda máme šanci jezdit v tak rychých závodech. Zde jsme se opět sešli v jednom týmu s Norbertem Siedlerem, který již tou dobou s týmem Franze Konrada vyjednával.
Sezonu jste otevřel desátým místem na Hockenheimringu. Dobrý vstup?
S výsledkem jako takovým jsme spokojeni. Musím ale dodat, že jsme v prvním závodě měli notnou dávku štěstí a mnoho našich soupeřů odstoupilo.
To už vás v dalších třech závodech opustilo. Proč se zatím nedaří výsledek zopakovat?
Na druhém závodě na Hockenheimringu nás trápila převodovka. Další víkend se jel na Lausitzringu, kde jsem startoval poprvé v životě a během celého víkendu jsem se rapidně zlepšoval. To, že jsem v druhém závodě nebyl schopen předjet, je věc druhá.
Bojujete i s poznáváním nových okruhů?
Vzhledem k tomu, že jedeme německý Carrera Cup tak jsou mi některé tratě neznámé. Vždy jsme se v našem závodění orientovali spíše na Itálii a změna nastala až v loňském roce. Pokud je mi některá trať neznámá, zpravidla uděláme jeden testovací den před závodem, po kterém je již tento handicap v podstatě smazán.
Loni jste startoval v seriálu Porsche Sports Cup Endurance. Dá se říct, že na auto jste zvyklý?
Měli jsme starší 911 upgradovanou do aktuální podoby, takže podobné auto, ale závodění ve vytrvalostních závodech se sprinty se nedá srovnávat. Ačkoliv se jedná o stejný vůz, je nastavený o tolik rozdílně, že vyžaduje od jezdce odlišný přístup.
Jak jste tedy spokojený s patnáctým místem po úvodních čtyřech závodech?
Co se výsledků týče, jsme poměrně spokojení, ale v letošní sezoně nemáme za cíl sbírat body do šampionátu. Být pravidelně do desátého místa v kvalifikaci, byl bych spokojený. Jakmile budeme stejně rychlí jako ti nejlepší, určitě o sobě dáme v závodě vědět.
Třeba už o víkendu na Nordschleife přezdívané Zelené peklo?
Nürburgring ve spojení s Nordschleife, jež nás čeká, je bezpochyby jeden z nejtěžších okruhů na světě. Právě jsme se vrátili z testování a převládají pozitivní dojmy. Chtěli bychom bojovat o desátou pozici.