V Brně totiž pokračuje seriál cestovních vozů EuroV8 Series a rodák ze Zlína patří mezi hlavní adepty na celkový triumf. „Po dlouhé době je to pro mě okruhový závod v Česku. V Brně mám odjeto tisíce kol. Od prvních tréninků se můžu věnovat ladění a nastavení auta,“ poukazuje Kostka jezdící s tovární Audi RS5 na fakt, že předchozí tři italské tratě neznal. „To jsem si říkal, že by se mi na úvodní tréninky hodil spolujezdec jako v rallye,“ směje se průběžně druhý muž v hodnocení šampionátu.
Přiblížit se vytouženému titulu může na Masarykově okruhu, kde má šampionát na programu čtvrtou ze šesti zastávek. Zatímco motoristického univerzála znalost okruhu těší, trochu ho trápí profil trati, který spíš nahrává konkurentům. Jeho audi má pohon všech čtyř kol. „Většina silných okruhových aut mají pohon jen zadní nápravy. Na suchu jsou lépe ovladatelná. My máme zase výhodu na mokru a taky se nám méně opotřebují gumy,“ líčí 29letý obojživelník, který před třemi týdny ovládl Rallysprint Kopná.
Závodníka z nedalekého Zlína dojedou podpořit známí a téměř celá rodina. Tedy až na švagra.
Tím je známý český jezdec Roman Kresta. „Ten asi bude mít svých starostí dost. Se svým týmem jede na rallye do Hustopečí. Závodit nebude, chystá se až na Barum rally,“ říká Kostka. „Kdybych tam jel i já, bylo by to super,“ zasní se nad „závodní rodinnou idylou“.
Teď však žije jiným snem. „Rallye se u nás nejde uživit. Zkusím zabojovat o titul na okruhu,“ plánuje český jezdec.