"Je to jen test, přesto budu chtít vyhrát," uvedl zlínský pilot, kterého jako obvykle naviguje Miroslav Houšť.
Před rokem jste bojoval o prvenství s Romanem Krestou, ale v předposledním testu jste havaroval. Nestraší vás vzpomínky?
To už je pryč. Až do havárie to přitom byl povedený závod. Zároveň ale ukázal, že Kopná je ze všech sprintů nejtěžší a nejvíc se blíží klasickým dvoudenním soutěžím.
V čem spočívá její náročnost?
Stejně jako na barumce se jede na uskákaném povrchu, který je hlavně v rychlých pasážích. Proto je důležité nastavit správně auto. Další věcí je, že se jede doma, každý závod zná, takže rozhodují maličkosti.
Jak vám sedí fiesta?
Proti předchozí generaci vozů WRC je to velký rozdíl. Sice je to pasivní auto, protože tam není elektronika ani hydraulika, ale v technických pasážích je rychlejší než staré WRC. Fiesta je hravá a přetáčivá, takže na asfaltu možná bude lepší Citroën DS3 WRC, který budeme taky testovat.
Znamená to, že ještě není jisté, s čím v Německu pojedete?
Ne. Bude záležet na podmínkách a taky na pocitu z jízdy. Fiestu zkoušíme v závodech, citroën budu řídit na testu a teoreticky je možný i jeden start.
Kopná je první rallye v kraji po podzimním neštěstí na Lopeníku, kde zahynuly čtyři dívky. Kvůli tomu bude hodně sledovaná. Jak to vnímáte?
Hlavně bych si přál, aby se závod odehrál bez problémů, nic se nestalo a všichni se zajímali jen o sportovní výsledky. Naposled v Lužických horách diváci stáli, kde měli. Sice daleko od trati, ale jinak to nejde.
Mezi odpůrce rallye se zařadil také prezident Zeman, který by ji chtěl zakázat. Jak na vás zapůsobila jeho slova?
Jestli to chce prezident řešit, tak by se o tomto sportu měl něco dozvědět, podívat se na něj a pak dávat stanoviska. Takhle jen přilil olej do ohně, protože půlka lidí je pro a půlka proti.