Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


To nejlepší mě teprve čeká, věří pilot Škody Jan Kopecký

Jan Kopecký s vozem týmu Škoda Motorsport (Fabie S2000) na Belgické rallye. | foto: Jan Kopecký

15 2010
Druhé místo a jen tříbodové manko na týmového kolegu ze Škody Motorsport Juha Hänninena - tabulka Intercontinental Rally Challenge (IRC) naznačuje, že český soutěžní jezdec Jan Kopecký si v úvodní polovině sezony vytvořil dobrou pozici pro útok na celkové prvenství.

"První půlka sezony byla dobrá," je si vědom Kopecký, který může svou pozici vylepšit už tento týden. Od čtvrtečního večera bude bojovat na Azorských ostrovech, kde před rokem dojel druhý.

Máte ze sebou šest podniků IRC. Který pro vás byl nejlepší a který nejhorší?
Někdy se mi dařilo víc, někdy méně. Věřím ale, že to nejlepší nás teprve čeká.

Co to bude?
Jede se o titul, máme k němu blízko. Na druhou stranu při systému škrtání výsledků nikdy nevíte, jak na tom budete. (IRC má 12 soutěží, do konečného pořadí se započítává 7 nejlepších výsledků - pozn. aut.)

Škodovky seriál ovládají. Vaším jediným soupeřem je Brit Meeke v peugeotu, který na vás ztrácí už 24 bodů. Může ještě smazat toto manko?
Pokud vyhraje všechny závody, tak asi ano.

Ale na vás je, abyste jeli rychleji a nedovolili mu to.
Uděláme pro to všechno. Věřím, že se mu to nepovede a radovat se bude škodovka.

Pomýšlíte na titul, avšak na čele je váš týmový kolega. Hecujete se hodně?
Oba to bereme sportovně. Na trati jsme soupeři, v civilu perfektní kámoši. Navíc nám jde o titul ve značkách, ten je pro Škodu neméně důležitý.

Škodovky vyhrály čtyři rallye ze šesti. Cítíte, že vás soupeři berou jinak než před rokem, kdy jste do IRC vstupovali jako nováčci?
Určitě ne. Už loni se ukázalo, že škodovka je rychlá. Ale je jasné, že nemůžeme spát a musíme jít dopředu. Proto jsme udělali změny na autě. To samé ale provedl Peugeot, jinak by nám Meeke nestačil. Ale on stačí a ještě jde dopředu.

Jenže nikdo další ho nedoplňuje, šampionátu vládnou Fabie S2000. Někteří odborníci proto začali IRC nazývat Pohárem Škody. Souhlasíte s nimi?
Pohár by vypadal úplně jinak. To by tady závodilo dvacet škodovek a nikdo další.

Vedle IRC startujete v italském mistrovství. Jak vám tyto starty pomáhají?
Italský šampionát je jeden z nejlepších v Evropě, startuje tam spousta dvoutisícovek. Místní jezdci dokonale znají tratě, pořád se to mele. Špička vždycky jede na hraně rizika, že se něco stane. Pro mě je určitou nevýhodou, že startuji s jinými pneumatikami než v IRC. Ale hlavní je, že závody na šotolině mi moc pomáhají. Čím víc na ni jezdím, tím víc si zvykám. Zkouším různá nastavení a připadám si víc jako doma.

Hänninen si sezonu zpestřuje starty v mistrovství světa. Vás to neláká?
Máme projekt IRC, na něj navazuje italské mistrovství. Časově už by to nešlo zvládnout.

Na co se tedy těšíte ve zbytku sezony?
Třešničkou na dortu bude barumka. Je to domácí podnik, kam přijede spousta fanoušků. Moc se do Zlína těším. Loni jsme si to užívali, byli jsme z toho až vysmátí.

sezona jana kopeckého

IRC
Monte Carlo 5. místo
Brazílie 4. místo
Argentina 3. místo
Kanárské o. vítězství
Sardinie 3. místo
Ypres 2. místo
Mistrovství Itálie
Mille Miglia 10. místo
Adriatico technická závada

Salento vítězství
San Marino 2. místo







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze