„Jsem rád, že to vyšlo,“ liboval si Tlusťák. „Podobné souboje okoření každý závod. Ale nehecovali jsme se, každý se soustředil sám na sebe.“
Podobná dramata na trati většinou rozhodne drobná chyba, příliš prudké zabrzdění či penalizace. Ta ale na Valašce nehrála roli, protože ji dostali oba. A dokonce na stejném úseku! Příčina byla pokaždé stejná - trefili zpomalovací retardér.
„Domluvili jsme se tak, aby nám Tonda neujel,“ smál se Tarabus, který měl většinou pár desetinek k dobru.
Oba piloti ze Zlínska vzali Valašskou rally jako test pro novou sezonu. Tarabus se krátce před závodem domluvil s navigátorem Petrem Machů a usedl do vozu Škoda Fabia S2000. Zatím jde o jednorázovou spolupráci. „Šlo to v pohodě,“ pochvaloval si Tarabus. „S dvoutisícovkou jsem dlouho nejel, takže rezervy ve svém výkonu cítím. Auto má na víc.“
Zatímco v minulých sezonách využíval Fabii R5 z dílen Romana Kresty, tentokrát mu auto chystal specialista na motory a někdejší Krestův šéfmechanik Jaroslav Vančík. „Oba jsou precizní,“ chválil Tarabus.
Tlusťák, jedoucí ve Škodě Fabii R5 s Ivo Vybíralem, se už několik sezon věnuje hlavně mistrovství Evropy a v tuzemsku závodí jen občas. Na Valašku přijel v rámci testování. „Jsem tu po delší době a mrzí mě, že je na trati strašně moc retardérů,“ popsal.
Už za dva týdny si Tarabus s Tlusťákem souboj zopakují na tratích, na nichž vyrostli. Jede se Rallysprint Kopná a oba budou mít hodně vysoké ambice. Zatímco Tlusťák vůz nemění, Tarabus usedne do Fordu Fiesta R5 po bok svého tradičního kolegy Daniela Trunkáta. „Bude to odveta,“ slíbil poražený Tarabus.