V něm Štybar skončil na konečném 45. místě, ztráta na vítěze Leipheimera byla 41:39 minuty. V křestu závodem nejvyšší kategorie obstál, navzdory problémům s žaludkem a padajícímu řetězu v závěrečné časovce.
Přesto se celých devět dní jeho komentáře výkonů v etapách točily kolem jednoho slova - TĚŽKÉ!
"Etapa nebyla lehká. Bylo to pro mě moc těžké. Chvíli jsem si myslel, že se mi porouchal tachometr, jak jsme jeli rychle. Jen mi to ukázalo, kolik se toho ještě musím na silnici naučit."
Hned po závodě vyrazil Štybar do Česka, ve čtvrtek pojede v Šumperku o národní titul v časovce. Se svým trenérem se ovšem ještě nepotkal. "Takže zhodnotit jeho výkon pořádně nemůžu," bránil se kouč.
Necelé dva měsíce Štybarovy nové kariéry však Červínka uspokojily. "Získává zkušenosti a měl by svoje úsilí stupňovat," tvrdí. "Stejně ale pořád věřím, že jednou zase skončí u cyklokrosu."
A nebyla by to škoda? Vždyť hned v prvním startu - etapách v Dunkerque - dojel celkově třetí, v Picardii jel v nadějném úniku, v Belgii pomáhal Boonenovi.
"Ten vstup mu vyšel parádně," uznal Červínek. "Šel do sezony z plné krosové sezony, s krátkým odpočinkem. Pak jsme ladili na první etapové závody, spolu jsme odtrénovali spoustu kilometrů na Mallorce za motorkou, bez motorky, v kopcích. Neskutečné objemy!"
Ty se teď vyplatily, Štybar se na silnici coby novic prezentuje velkou všestranností. "V prologu ani v závěrečné časovce sice žádný výsledek nepředvedl, ale nebyl ani důvod," vysvětluje kouč. "Nebyl lídrem, navíc ostřílení soupeři umí časovky jezdit rychle, technicky dobře."
V závěrečném dojezdu čtvrté etapy si dojel pro nejlepší švýcarský výsledek, byl osmý.
"Tam jeho tým zaváhal," myslí si Červínek. "Zdeněk klidně mohl skončit v pětce, kdyby nerozjížděl spurt někomu jinému. V závěru bývá silný, až se to trochu srovná, pozná lidi kolem sebe a nebude se podceňovat, mohl by si finiš zdirigovat líp."
V kopcích se drží. "V pelotonu je dvacet třicet lidí, kteří umí vyjet na kopec dobře," říká trenér. A Štybar patří mezi ně. "I když teď v konečných fázích jel hlavou, aby závod zvládl celý, bál se dalších dnů. Proto si vystupoval ze skupiny, která na něj jela příliš rychle. Nebyl důvod tam umřít.