Kimi Räikkönen udržel na startu první pozici, kterou vybojoval v kvalifikaci a po zbytek závodu nebylo co řešit. V posledních sedmi letech v Barceloně vždy vyhrál jezdec z pole position.
Massa s druhým Ferrari, který se po zhasnutí červených světel prohnal kolem Alonsova Renaultu, po celých dalších 66 kol týmového kolegu neohrozil. Ale stejně tak se nemusel obávat Hamiltona na třetím místě.
Mladý Brit posunul svůj McLaren za Ferrari při prvních zastávkách v boxech. Povedl se mu i start, když proklouzl před v kvalifikaci čtvrtého Kubicu.
Polák se tentokrát musel spokojit s místem těsně za stupni vítězů. V celkové kvalifikaci mistrovství světa mu patří třetí příčka. V Poháru konstruktérů spadl jeho tým BMW-Sauber na druhou příčku za Ferrari, na vině byl zejména druhý výjezd safety car, který zdevastoval šance na úspěch jeho týmového kolegy Heidfelda. Piloti švýcarsko-německého týmu chyběli na stupních vítězů poprvé v sezoně.
Domácí favorit Alonso se ke smutku zaplněných ochodů propadl postupně na šesté místo. Ve 34. kole mu začal hořet motor a musel svůj vůz odstavit vedle trati.
Nejvýraznějším pozdvižením závodu ale byla havárie Kovalainena, kvůli které pobyl safety car na dráze pět kol. Na Finově Mclarenu explodovala levá přední penumatika a vůz i s jezdcem se zabořil do bariéry z pneumatik.
Po dlouhém vyprošťování putoval Kovalainen vrtulníkem do nemocnice. Následná vyšetření odhalila jen menší zranění - otřes mozku a naražený loket.
Ferrari - spanilá jízda
Technické strasti počátku sezony i chyby jezdců jsou zapomenuty. Ferrari vede po čtyřech velkých cenách oba šampionáty a zdá se, že jeho monoposty nemají konkurenci.
Stejně jako před třemi týdny v Bahrajnu, tak i v neděli v Barceloně, rozhodli Räikkönen a Massa o svém vítězství hned v počátku závodu a ke konci už jen šetřili auta. Konečně se naplno potvrzují předsezonní předpovědi, že rudé stroje budou v sezoně 2008 jasně nejrychlejší.
Ve Španělsku měli oba piloti i štěstí. K druhému výjezdu safety car po Kovalainenově nehodě došlo chvíli po jejich zastávkách v boxech. Strategie vyšla na výbornou a tak se mohl zlobit snad jen Massa, který na Räikkönena jasně neměl.
Mistr světa Kimi Räikkönen si připsal sedmnácté vítězství ve formuli 1. Na stupních vítězů už načal druhou padesátku umístění.
McLaren - třetí místo maximem
Lewis Hamilton vytěžil ze současných možností monopostu týmu McLaren maximum. Po výborně kvalifikační jízdě, kdy měl v nádrží víc paliva než všechny auta před ním, se na startu posunul před Poláka Kubicu. Po prvním dotankování se posunul před třetího Alonsa a pak už jen kontroloval svou pozici.
Jeho týmový kolega Kovalainen jezdil na pátém místě za Kubicou a podle všeho by se s Polákem o pět bodů ještě do cíle porval. K tomu ale nedostal možnost.
V posledním kole před úvodní zastávkou v boxech zkoušel získat na soupeře pár setin vteřiny, když mu na konci zadní rovinky explodovala levá přední pneumatika. Nemohl zatáčet ani brzdit a neovladatelné auto prolétlo únikovou zónou jako neřízená střela.
Monopost se z více než poloviny zabořil pod ochrannou bariéru z pneumatik, pod kterými zůstal uvězněný i Kovalainen. Ven dostali Fina organizátoři v úzké spolupráci s lékaři až po několika minutách. Zdviženým palcem ukázal Kovalainen ležící na nostíkách, že je při vědomí a není vážně zraněn.
To potvrdilo i pozdější vyšetření v nemocnici - odhalilo poze otřes mozku a naražený loket. O jeho startu při Velké ceně Turecka, která se jede za 14 dní, rozhodnou lékaři v nejbližších dnech.
BMW-Sauber - sestup z pódia
Ani jeden jezdec vedoucího týmu Poháru konstruktérů se ve Španělsku neobjevil na stupních vítězů, což znamenalo pád z příčky nejsilnější stáje sezony.
Kubica startoval po čtvrtém místě v kvalifikaci na více kluzké straně dráhy a útoku Hamiltona nemohl před první zatáčkou odolat. V celkem nudném závodě si držel svou příčku, jen během prvního dotankování se posunul před domácího Alonsa. Na čtvrtém místě projel i cílem.
To Nick Heidfeld se v závodě rozhodně nenudil, i když bodového rozuzlení se nedočkal. Kvalifikaci jel totiž s větším množstvím paliva v nádrži než jeho největší soupeři, a když ve 24. kole vyjel na dráhu safety car, chystal se teprve k úvodnímu dotankování. Ačkoli byla pit lane zavřené, musel k mechanikům, jinak by zůstal stát bez benzinu na dráze.
Jenže to pravidla zakazují. Boxy se otvírají, až když se jezdci se řadí za safety car ve správném pořadí. Komisaři FIA museli Heidfelda potrestat, Němec musel ve 33. kole absolvovat trest "stop and go" a po deseti vteřinovém zbytečném stání se propadl na poslední místo.
Do cíle se ještě stihl posunout za Trulliho s Toyotou a zbylo na něj první nebodované místo. V celkovém pořadí šampionátu padl na páté místo.
Red Bull - skvělý Webber
Majitel Red Bullu Dietrich Mateschitz, který se přijel do Barcelony na Velkou cenu podívat, musel nejdřív sledovat letos už tradiční trápení a další nehodovou epopej Davida Coultharda.
V kvalifikaci ukázal Skot chybějící rychlost, když nepostoupil ani do prostřední části, zatímco jeho týmový kolga Webber bojovat o třetí řadu. Ani start se mu nijak nepovedl a trápil se daleko za body. V 53. kole sice předvedl úspěšný předjížděcí manévr, ale "oběť" Glock z Toyoty se mu pomstila a předním křídlem svého vozu protrhla zadní pneumatiku.
Dvanácté místo v cíli určitě Coultharda neuspokojí, obzvlášť když porazil jen Satóa ze super-slabého Super Aguri.
Webber předvedl v kvalifikaci svůj standard a začínal ze sedmé pozice. Protože na své cestě do cíle postoupil před Kovalainena a Alonsa, radoval se z páté příčky. V šampionátu mu patří osmá příčka a zařadil se mezi příjemná překvapení letošní sezony.
Honda - konečně body
Díky skvělému Buttonovi slavil japonský tým první body sezony a to rovnou tři. Přitom po třináctém místě v kvalifikaci se dávaly šance spíš jeho týmovému kolegovi Barrichellovi, který začínal jedenáctý. Ale Brazilec poškodil při úvodní zastávce v boxech auto a skončil.
Button postupně stoupal nahoru. Zvládl první zastávky v boxech, po kterých se ocitl devátý těsně za body, ale na dráze vydržel déle než všichni soupeři před ním. Když se 11 kol před cílem vrátil s novým palivem, byl na šestém místě. Ze středu pole se před ním udržel jen Webber a vyhrál minisouboj s dalším zástupcem japonského týmu - Trullim z Toyoty.
Williams - Rosberga zastoupil Japonec
Podobně jako Button postupoval polem Japonec Nakadžima, který skončil v kvalifikaci o místo před ním. Po dvou závodech, v kterých byl mladík pouze stínem opravdového závodníka, se vrátil na bodované umístění, které vybojoval v březnu v Austrálii.
V Barceloně byl Nakadžima nečekaně spolehlivý a vyrovnanou jízdou pobral další dva body. Pro ještě výraznější příděl si jel jako vždy rychlý Nico Rosberg, ale technika jeho monopostu nápor jeho jezdeckých schopností tentokrát nevydržela.
Ve 40. kole odstoupil z bodů, když musel monopost s kouřící zádí odstavit na trávě vedle cílové rovinky. V celkovém pořadí tak vypadl z elitní osmičky.
Toyota - ústup ze slávy
Trulli získal opět bod, ale zároveň druhé nejhorší umístění v sezoně a navíc prohrál s Buttonem, který nosí barvy národního rivala Toyoty, automobilky Honda. Italský pilot startoval ze čtvrté řady, ale taktika tří zastávek v boxech se neukázala jako nejlepší.
Přehnali se kolem něj Button i Nakadžima, na kterého sice před cílem dotíral, ale na předjížděcí manévr neměl.
Toyota pozici čtvrtého nejsilnějšího týmu sezony nepotvrdila i proto, že další neúspěšnou jízdu připravil pro diváky německý nováček v týmu Glock. Po 14. místě v kvalifikaci se mu nedařilo ani v závodě a po nepřipraveném manévru na Coultharda skončil s ulomeným předním křídlem na opravě u mechaniků v boxech. Na 11. místě nestačil ani na Fisichellu z Force India.
Pátý závod sezony hostí 11. května turecký Istanbul.
Výsledky Velké ceny Španělska F1:
POŘADÍ | JMÉNO | NÁRODNOST | TÝM | ČAS |
1. | Kimi Räikkönen | Finsko | Ferrari | 1h38:19,051 |
2. | Felipe Massa | Brazílie | Ferrari | +3,228 |
3. | Lewis Hamilton | Velká Británie | McLaren | +4,187 |
4. | Robert Kubica | Polsko | BMW Sauber | +5,694 |
5. | Mark Webber | Austrálie | Red Bull | +35,938 |
6. | Jenson Button | Velká Británie | Honda | +53,010 |
7. | Kazuki Nakadžima | Japonsko | Williams | +58,244 |
8. | Jarno Trulli | Itálie | Toyota | +59,435 |
9. | Nick Heidfeld | Německo | BMW Sauber | +1:03,073 |
10. | Giancarlo Fisichella | Itálie | Force India | +1 kolo |
11. | Timo Glock | Německo | Toyota | +1 kolo |
12. | David Coulthard | Velká Británie | Red Bull | +1 kolo |
13. | Takuma Sató | Japonsko | Super Aguri | +1 kolo |
14. | Nico Rosberg | Německo | Williams | +24 kol |
15. | Fernando Alonso | Španělsko | Renault | +31 kol |
16. | Rubens Barrichello | Brazílie | Honda | +31 kol |
17. | Heikki Kovalainen | Finsko | McLaren | +44 kol |
18. | Anthony Davidson | Velká Británie | Super Aguri | +57 kol |
19. | Sebastién Bourdais | Francie | Toro Rosso | +58 kol |
20. | Nelson Piquet | Brazílie | Renault | +59 kol |
21. | Sebastian Vettel | Německo | Toro Rosso | +65 kol |
22. | Adrian Sutil | Německo | Force India | +65 kol |
Pořadí mistrovství světa:
POŘADÍ
JMÉNO
STÁT
TÝM
BODY
1
Kimi Räikkönen
Finsko
Ferrari
29
2
Lewis Hamilton
Velká Británie
McLaren
20
3
Robert Kubica
Polsko
BMW Sauber
19
4
Felipe Massa
Brazílie
Ferrari
18
5
Nick Heidfeld
Německo
BMW Sauber
16
6
Heikki Kovalainen
Finsko
McLaren
14
7
Jarno Trulli
Itálie
Toyota
9
8
Mark Webber
Austrálie
Red Bull
8
9
Nico Rosberg
Německo
Williams
7
10
Fernando Alonso
Španělsko
Renault
6
11
Kazuki Nakadžima
Japonsko
Williams
5
12
Jenson Button
Velká Británie
Honda
3
13
Sebastién Bourdais
Francie
Toro Rosso
2
Pořadí Poháru konstruktérů:
POŘADÍ
JMÉNO
STÁT
BODY
1
Ferrari
Itálie
47
2
BMW Sauber
Německo
35
3
McLaren
Velká Británie
34
4
Williams
Velká Británie
12
5
Toyota
Japonsko
9
6
Red Bull
Rakousko
8
7
Renault
Francie
6
8
Honda
Japonsko
3
9
Toro Rosso
Itálie
2
Závod jsme sledovali v on-line reportáži ZDE