"Jedná se o velmi těžkou a náročnou zkoušku, která se vyznačuje klasickou charakteristikou valašských kopců. Posádky musí překonat řadu náročných stoupání a sjezdů, ostrých zatáček a technicky náročných míst," zhodnotil test desátý muž loňského mistrovství republiky Marcel Tuček.
"Další vložky jsou hodně rychlé, z klasických úseků rallye zbyla už jen Bystřička," charakterizoval soutěž trojnásobný mistr republiky Michal Gargulák, který přece jen bude startovat. Mechanikům se včas podařilo opravit poškozený motor jeho mitsubishi.
Z Vesníku se startuje v 18.34 a ve 21.08. Při druhém průjezdu znásobí náročnost testu tma. Pokud se v sobotu nepřihodí nic nečekaného (technická závada nebo havárie), zřejmě budou platit rozestupy vzniklé v prvním dnu.
"Bystřička opravdu může rozhodnout. Bude záležet na počasí, není problémem ztratit drahocenný čas defektem," řekl úřadující mistr republiky Roman Kresta. "Ale taky se nemusí nic stát. Poslední dobou se rozhoduje na krátkých úsecích," připomněl.
"Noční test bude zajímavý. Nesmí se zaváhat, je nutná rychlá jízda hned od začátku," naznačil taktiku překvapivý lídr skupiny N Miroslav Jandík.
Divácky zajímavá místa rychlostní zkoušky Vesník - Bystřička: Série technických pasáží asi 400 m po startu. Nájezd na silnici III. třídy v Horní Jasénce. Objezd zastávky ČSAD v Dušné. Zatáčka v Malé Bystřici. Nájezd na silnici III. třídy ve Valašské Bystřici. "Vracák" pod Velkou Lhotou. Nájezd na silnici III. třídy ve Velké Lhotě. Technické pasáže ve Velké Lhotě. "Vracák" do jednosměrky nad přehradní nádrží Bystřička. |