Vettel startoval jako šestý, jenže začátek závodu mu hrubě nevyšel. Odpich z roštu měl špatný a dva soupeři šli před něj. Sedmý začínal závod jen díky tomu, že jeho týmový kolega Webber měl ještě o něco horší start.
"Ten start mě štve. Neměl jsem přilnavost a podklouzla mi kola. Poté jsem jezdil za Hülkenbergem, ale předjíždět prostě nešlo. Dnes to bylo extrémně těžké, i když jsem byl jasně rychlejší. Alespoň tedy v zatáčkách, na rovinkách mi pro změnu téměř ujížděl," popisoval německý pilot.
Na konečnou to vypadalo ve dvacátém kole, Sebastian Vettel zahlásil týmu do vysílačky, že má něco s motorem a Mark Webber se hladce protáhl se svým autem před něj.
"Nevím, co to bylo. Najednou to nejelo, ale naštěstí se to nějak samo vyřešilo. Ale ztratil jsem jedno místo a kontakt se skupinkou," popisoval Vettel. Malé drama vysvětlil po závodě jeho tým - analýza telemetrie ukázala, že se mu po výjezdu ze zatáčky Ascari zasekla jedna z brzd. A sama se po chvíli uvolnila.
A pak už to byla báseň na taktické vychytávky formule 1. Bylo to hodně riskantní zůstat na měkčí směsi pneumatik na trati třista kilometrů. Až do posledního kola. Ale fungovala.
Vettel zatočil k povinnému přezutí na tvrdší pneumatiky po předposledním okruhu. A podařilo se, poskočil o čtyři místa před rychlého Rosberga, snaživého Hülkenberga, jistého Kubicu i ambiciózního týmového kolegu Webbera. Po mnoha svých triumfech mohl těžko očekávat, že se bude ještě někdo tolik radovat ze čtvrtého místa.
"Byl to úlet. Hodně jsme riskovali. Sledovali jsme časy na kolo a čekali, kdy začnu více zpomalovat. A nepřišlo to. Gumy držely," popisoval Vettel.
"Když něco takového funguje, jste král. Když to nedopadne, jste před všemi za idioty. Naštěstí to vyšlo, odvedli jsme skvělou práci."
Výsledky závodu najdete ZDE