„Získali jsme solidní body, ale pochopitelně nás pokles na čtvrté místo mrzí,“ posteskl si Tarabus, jehož ve Škodě Fabii S2000 doplňoval Daniel Trunkát. Na dosah měli druhé medailové umístění v kontinentálním šampionátu. Jejich maximem je bronz z domácí Barum rally z roku 2013.
Na evropské body dosáhl i další jezdec z regionu Antonín Tlusťák, který rovněž pilotuje Fabii S2000. Obsadil solidní sedmé místo.
Tarabus ve finiši sněhové soutěže doplatil na to, že využíval jinou značku pneumatik než všichni medailisté. Zatímco Rus, startující ve Fordu Fiesta R5 s běloruskou licencí, se mohl spolehnout na funkční hroty ve svých pneumatikách, českému pilotovi z gumy rychle vypadávaly. Než dojel do cíle testu, o dobrou polovinu jich přišel.
„Hřebíky vydržely zhruba deset kilometrů. Pak jsem musel zvolnit tempo, protože hrozilo, že skončím v závěji,“ hořekoval Tarabus, jenž v závěrečné zkoušce zaostal za Lukjaňukem o půlminutu. „Pneumatiky hrály zásadní roli,“ dodal zklamaně.
I přes tento zásadní problém Tarabuse jízda na sněhu bavila. Ostatně všichni závodníci jsou na tom stejně. Je to přece jen něco jiného než závodění na asfaltu nebo šotolině.
„Je to super, jen sněhu nesmí být moc. Pak je to spíš klouzání. Zvlášť, když nemáte vhodné pneu,“ pousmál se.
Rakouská soutěž, která se koná nedaleko českých hranic, se jela v nezvyklém termínu. Závodníci vyrazili na trať v pondělí a úterý. Důvodem byl úterní svátek Tří králů. Tarabusovi to ale nevadilo.
„Bylo to lepší než v minulých letech, kdy jsme jezdívali trénovat už na Nový rok. Tentokrát jsme mohli vyrazit později,“ podotkl.
Desetidílný šampionát, který na konci prázdnin zavítá do Zlína na barumku, pokračuje za měsíc v Lotyšsku. Tarabus zatím neví, jestli tam bude závodit. Jeho plán je ale stejný jako před rokem. Chtěl by absolvovat vybrané soutěže.
„Teď se budeme intenzivně věnovat shánění financí,“ naznačil plán pro nejbližší týdny Tarabus, který se v Česku objeví zřejmě jen na barumce. „Možná bychom v rámci testu mohli zkusit nějaký sprint.“