Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Matějovský: V tahačích už mám něco za sebou, nebojím se toho

Michal Matějovský (vlevo) s otcem Stanislavem. | foto: Karel Hrnčíř

18 2016
Na podzim si Michal Matějovský po delší přestávce vyzkoušel, jaké to je závodit s tahačem. Navíc přímo tam, kde bude letos závodit nejvíc, v Číně. Loňský evropský šampion jedné ze tříd seriálu cestovních vozů totiž bude usilovat o čínský titul.

Krásná záležitost pro vášnivé hledače symbolických událostí nejen ve sportu! V tomto případě se syn vrhá na obor, v němž vynikl jeho otec, přesně patnáct let po otcově životním úspěchu právě v něm.

Tohle platí o Michalu Matějovském, který poprvé ve své závodnické kariéře absolvuje celý seriál závodu tahačů, a to patnáct let poté, co se v závodech tahačů jeho otec Michal stal mistrem Evropy.

Michal Matějovský

- Třicetiletý automobilový závodník z Hradce Králové, který loni na podzim slavil zatím asi největší úspěch své kariéry, když vyhrál svoji kategorii Evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC.
- Motorsportu se věnuje odmalička, přivedl ho k němu jeho otec Stanislav Matějovský. Svého času přední český jezdec získal asi svůj největší úspěch před patnácti lety, kdy se stal vítězem Evropského poháru tahačů.
- Michal Matějovský se po předcházejících závodních zkušenostech například v seriálu Seat León Eurocup stal stálým účastníkem Evropského poháru cestovních vozů. S vozem BMW 320si nejprve ve své třídě obsadil 5. místo, poté získal titul vicemistra a v roce 2015 slavil mistrovský titul.
- Ziskem mistrovského titulu zakončil tříletý projekt v Evropském poháru cestovních vozů a letos se začne plně věnovat závodům tahačů, v nichž naváže na svého otce.
- Pro první celý seriál v kariéře si vybral China Truck Racing Championship, který si vyzkoušel v jednom závodě už v minulé sezoně, tehdy dojel na čtvrtém místě.
- Za sebou už má i další zkušenosti se závody tahačů, v roce 2012 se poprvé postavil na start Evropského poháru v této disciplíně při své premiéře skončil desátý. V tomtéž roce se stal prvním Čechem, který zvítězil v některém z podniků Evropského poháru cestovních vozů.

Evropským šampionem se sice určitě nestane, ale i tak bude usilovat o atraktivní titul, být mistrem Číny v závodech tahačů by určitě nebylo k zahození.

„Moc se na to těším, po letech, kdy jsem jezdil různé seriály cestovních vozů, to bude zase něco jiného,“ říká Michal Matějovský, třicetiletý jezdec z Hradce Králové.

Zase ale taková novinka to pro vás nebude.
To je pravda, v tahačích už mám něco za sebou, už několikrát jsem si i dobře zazávodil a moc jsem si to užíval. Nebojím se toho.

Máte za sebou také zkušenost se seriálem, který nyní pojedete, loni jste se v Číně jednoho závodu zúčastnil. Jaký byl?
Výborný závod, ve kterém jezdilo asi tak patnáct aut a prvních deset byl pěkný šrumec. Na mém autě bylo patrné, že se na něm pracuje, ale už disponoval výkonem kolem pěti set koní a také jízdní vlastnosti měl ucházející. Zvykl jsem si i na to, že měl tři nápravy, nebylo to tak hrozné, obavy z toho, že je auto hůř ovladatelné, se nepotvrdily. Tohle ale asi bude všechno jinak.

Už víte, s čím budete v Číně jezdit?
Vůz zatím není ještě úplně potvrzený, vše je děláno ve spolupráci se stájí Buggyra, se kterou už delší čas spolupracujeme.

Loni jste si v Číně vyzkoušel jeden okruh, jaký dojem na vás udělal?
Byl sice neobvykle krátký, ale dobře navržený. Dvě rovinky, zajímavé technické pasáže, zazávodil jsem si. I proto, že domácí jezdci byli nečekaně tvrdými soupeři, což jsem poznal na vlastní kůži hlavně ve druhém závodě. Jinak všechno proběhlo v pohodě, byla to pro mě další zkušenost. I proto, že jsem dojel čtvrtý. Jaké budou další, teprve uvidím, až je začnu studovat.

Proč padla volba právě na čínský šampionát?
Je to zajímavá destinace a také dobrá příležitost vyzkoušet úplně něco jiného. Jak jsem poznal loni, organizace vůbec nebude problém, půjde jen o to, aby se nám dařilo, podmínky budou obvyklé jako v Evropě.

Nebude trochu komplikací, že na každý závod budete muset zdlouhavě cestovat?
To je sice pravda, ale ani to takový problém nebude. Navíc tamní seriál přespříliš závodů v kalendáři nemá, tohle se dá zvládnout.

Máte za sebou tři sezony v Evropském poháru cestovních vozů a během nich jste se ve své kategorii neustále zlepšoval, až jste skončil jako mistr Evropy. Jak na tyto roky budete vzpomínat?
V dobrým, hlavně poslední sezona byla výborná, vlastně neměla chybu. Z mé strany byla beznehodová, žádný karambol na trati, a také technika pracovala bezvadně. Dokončil jsem všech dvanáct závodů, to je paráda.





ABB s.r.o.
Dělník v elektrotechnice a elektromechanik

ABB s.r.o.
kraj Vysočina, Jihomoravský kraj, Zlínský kraj, Olomoucký kraj

Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze