Krásná záležitost pro vášnivé hledače symbolických událostí nejen ve sportu! V tomto případě se syn vrhá na obor, v němž vynikl jeho otec, přesně patnáct let po otcově životním úspěchu právě v něm.
Tohle platí o Michalu Matějovském, který poprvé ve své závodnické kariéře absolvuje celý seriál závodu tahačů, a to patnáct let poté, co se v závodech tahačů jeho otec Michal stal mistrem Evropy.
Michal Matějovský- Třicetiletý automobilový závodník z Hradce Králové, který loni na podzim slavil zatím asi největší úspěch své kariéry, když vyhrál svoji kategorii Evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC. |
Evropským šampionem se sice určitě nestane, ale i tak bude usilovat o atraktivní titul, být mistrem Číny v závodech tahačů by určitě nebylo k zahození.
„Moc se na to těším, po letech, kdy jsem jezdil různé seriály cestovních vozů, to bude zase něco jiného,“ říká Michal Matějovský, třicetiletý jezdec z Hradce Králové.
Zase ale taková novinka to pro vás nebude.
To je pravda, v tahačích už mám něco za sebou, už několikrát jsem si i dobře zazávodil a moc jsem si to užíval. Nebojím se toho.
Máte za sebou také zkušenost se seriálem, který nyní pojedete, loni jste se v Číně jednoho závodu zúčastnil. Jaký byl?
Výborný závod, ve kterém jezdilo asi tak patnáct aut a prvních deset byl pěkný šrumec. Na mém autě bylo patrné, že se na něm pracuje, ale už disponoval výkonem kolem pěti set koní a také jízdní vlastnosti měl ucházející. Zvykl jsem si i na to, že měl tři nápravy, nebylo to tak hrozné, obavy z toho, že je auto hůř ovladatelné, se nepotvrdily. Tohle ale asi bude všechno jinak.
Už víte, s čím budete v Číně jezdit?
Vůz zatím není ještě úplně potvrzený, vše je děláno ve spolupráci se stájí Buggyra, se kterou už delší čas spolupracujeme.
Loni jste si v Číně vyzkoušel jeden okruh, jaký dojem na vás udělal?
Byl sice neobvykle krátký, ale dobře navržený. Dvě rovinky, zajímavé technické pasáže, zazávodil jsem si. I proto, že domácí jezdci byli nečekaně tvrdými soupeři, což jsem poznal na vlastní kůži hlavně ve druhém závodě. Jinak všechno proběhlo v pohodě, byla to pro mě další zkušenost. I proto, že jsem dojel čtvrtý. Jaké budou další, teprve uvidím, až je začnu studovat.
Proč padla volba právě na čínský šampionát?
Je to zajímavá destinace a také dobrá příležitost vyzkoušet úplně něco jiného. Jak jsem poznal loni, organizace vůbec nebude problém, půjde jen o to, aby se nám dařilo, podmínky budou obvyklé jako v Evropě.
Nebude trochu komplikací, že na každý závod budete muset zdlouhavě cestovat?
To je sice pravda, ale ani to takový problém nebude. Navíc tamní seriál přespříliš závodů v kalendáři nemá, tohle se dá zvládnout.
Máte za sebou tři sezony v Evropském poháru cestovních vozů a během nich jste se ve své kategorii neustále zlepšoval, až jste skončil jako mistr Evropy. Jak na tyto roky budete vzpomínat?
V dobrým, hlavně poslední sezona byla výborná, vlastně neměla chybu. Z mé strany byla beznehodová, žádný karambol na trati, a také technika pracovala bezvadně. Dokončil jsem všech dvanáct závodů, to je paráda.