Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Švédská rallye mi nevyšla, přiznává Kresta

Roman Kresta | foto: Jan Karásek, MAFRA

16 2010
Karlstad (Od zvláštního zpravodaje MF DNES) - Takhle si Roman Kresta svůj návrat do mistrovství světa v rallye nepředstavoval. Ve Švédsku jej trápily technické potíže i vlastní chyby, v polovině úvodního podniku letošního šampionátu proto raději odstoupil.

"Mrzí mě to hlavně kvůli mechanikům. Na autě dřeli měsíc, chystali jej od rána do večera," uvedl Kresta. "Neměli z toho žádný požitek, bylo to spíš trápení."

Trable bývalého továrního jezdce Škody a Fordu, který se vrátil do mistrovství světa po čtyřleté přestávce, začaly už na testovací rychlostní zkoušce. Při ní poškodil palivovou nádrž svého Mitsubishi Lancer Evo IX tak výrazně, že běžná oprava v servisní zóně nebyla možná. Mechanici by na ni potřebovali celý den, což během rallye není možné.

"Spodkem auta jsme škrtli o kámen a nějak to poškodilo celý palivový systém," popsal Kresta. "Zkusili jsme to aspoň částečně opravit, abychom mohli startovat. Auto jelo, i když motor občas vynechával."

Už ve druhém testu navíc český pilot chyboval. Přeslechl diktát spolujezdce Petra Grosse, aby brzdil, zapadl do sněhové závěje a ztratil propastných 12 minut.

"Museli jsme vylézt ven a auto podkopat, abychom mohli pokračovat," popsal Kresta. "Bohužel poblíž bylo jen pár diváků, takže jsme ztratili spoustu času. Veškerá radost ze startu ve Švédsku tím pro mě skončila, ztratil jsem i motivaci," přiznal.

To samé se stalo na krátké superspeciálce na dostihovém závodišti v Karlstadu, kde ztratil další minuty. Ve výsledcích se proto výrazně propadl, což negativně ovlivnilo jeho startovní pozici pro druhou etapu.

Začínal mezi posledními, na trati se musel vyhýbat často podnapilým divákům, kteří opouštěli svá místa po projetí nejlepších jezdců. "Na vytočenou pětku jsem kvůli nim málem vyletěl z trati. Navíc jsem dojížděl auto, které startovalo přede mnou, a tak jsem nabral další ztrátu. Proto jsem si řekl dost a v poledním servisu skončil," objasnil.

Pilot z Luhačovic před odjezdem do Švédska věřil, že oblíbený závod jej příjemně naladí na domácí sezonu, v níž bude usilovat o pátý titul.

Jenže do Česka se vracel zklamaný. Nezkusí si zlepšit náladu startem na jiné světové soutěži? "Jednáme o tom, rád bych ještě něco zkusil," netají se Kresta, pro něhož byla Švédská rallye jen zpestřením.

Nyní už veškerou pozornost směřuje na domácí šampionát, který začne v závěru března na tratích Valašské rallye. Obhájce prvenství stále netuší, s jakým vozem pojede. Ve hře jsou dvě varianty - Peugeot 207 S2000, s nímž loni dominoval, nebo Mitsubishi Lancer Evo IX, se kterým startoval ve Švédsku. "Do konce týdne musí být jasno, rozhodnou finance," naznačil.







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze