Diváci na tribunách v pavilonu Z na brněnském Výstavišti ztuhli. V sobotním finále stopětadvacítek halového Starobrno superkrosu si přestali všímat vedoucí dvojice Mauser, Boller, ale upřeně zírali do míst mezi druhou a třetí vlnou takzvaného trojskoku, sledu tří překážek za sebou. Chvíli předtím tam upadl jeden ze závodníků Vítězslav Kuklík. Za ním vylétl do vzduchu Martin Málek a už jen bezmocně, bez možnosti reagovat, sledoval, jak se snáší se svým motocyklem na ležícího Kuklíka. Dopad nezvládl a vylétl do ochranné bariéry. Hrůzostrašný střet neskončil tragicky. Po chvíli se oba jezdci zvedli a jen trochu otřesení opustili závodiště. Díky bleskové reakci pořadatelů, kteří ihned položili před Kuklíka ochranný balík, vběhli před další jezdce a máváním žlutými praporky je stačili upozornit na nebezpečí, se havárie nerozrostla. "Je vidět, že to jsou vycvičení pracovníci ze silničního závodu mistrovství světa. Tak duchapřítomnou a rychlou reakci jsem u superkrosu už dlouho neviděl," kýval uznale hlavou šéf tiskového střediska Ámos Krejčí. Na tři sta dvacet metrů dlouhé trati se kola motocyklů těch nejlepších často dotknou země jen proto, aby nabraly rychlost před dalšími skoky, v nichž se motokrosaři vznesou i do pětimetrové výše. Letící stroje někdy jezdci nezvládnou: buď neodhadnou délku skoku, nebo přes menší hrboly přejíždějí příliš rychle. Příčinou pádů bývají i kolize. Ve dvou závodech v Brně však zdravotníky nikdo s vážnými problémy nevyhledal. Ale těch lehčích bylo dost. Smolařem byl Petr Kuchař: vysílený chřipkou v sobotu třikrát spadl, přičemž si roztrhl stehenní sval a pohmoždil obratle. V neděli ráno jej zase sklátila čtyřicetistupňová horečka. "Moc jsem chtěl uspět, takhle jsem si domácí premiéru na hlinitém povrchu nepředstavoval," hlesl, když se v neděli vydal na Výstaviště objasnit, proč do druhé části nenastoupí. I další zranění, kromě popálené nohy lékaře o výfuk Grosskopfova motocyklu a pohmožděný palec jednoho z traťových komisařů, šla připsat na vrub razantní jízdě motokrosařů. "Pádů a zranění bývá i při slavnějších superkrosech v západní Evropě dost," přiznal Ital Monti, že účet brněnských zdravotníků nebyl ničím neobvyklým. Monti, jeden z těch, který v Německu, Itálii i Francii jezdí tyto závody pravidelně, to vysvětluje tím, že udělat chybu není tak složité. "I ti nejlepší občas neodhadnou délku skoku. A jak skočíte moc daleko nebo zase moc blízko, je to špatné." S nástrahami trati se podle očekávání vypořádali nejlépe favorité. I když ani ti se kolizím nevyhnuli, dvojice předních evropských jezdců ve třídě do 250 ccm, Ital Balducci a Němec Eckenbach, rozehrávala po oba dny úžasná představení. "Jsou rozježdění, s nimi se nedalo závodit," hodnotil vítěze Kuchař.
Starobrno superkros, sobota, do 125 ccm: 1. Mauser (Rak., Yamaha), 2. Boller (Něm., Honda), 3. Boštík (Yamaha) 11.
Třída do 250 ccm: 1. Balducci (It., Honda), 2. Eckenbach (Něm., Yamaha), 3. Hemery (Fr., Kawasaki),...6. Bartoš (Husquarna).
Neděle, 125 ccm: 1. Mauser, 2. Boller, 3. Votroubek (Yamaha).
250 ccm: 1.-2. Balducci a Eckenbach, 3. Cailly (Fr., Honda).
Celkově, 125 ccm: 1. Mauser, 2. Boller, 3. Boštík.
250 ccm: 1. Balducci, 2. Eckenbach, 3. Hemery.