O prvním Štybarově startu však stále není úplně jasno. Původní plán zněl, že závodní rok 2013 zahájí na Mallorca Challenge od 3. do 6. února. "Tam bych chtěl nejraději," pronesl sedmadvacetiletý borec. "Jenže Nikolas Maes si zlomil klíční kost, tak možná začnu už v Kataru. A následovat bude Omán."
Ještě před čtvrtečním odletem na soustředění na Mallorce plánoval český cyklista test první jarní klasiky, která ho čeká. S Tomem Boonenem, mistrem světa a esem týmu pro slavné jednorázovky, vyrazil na trať Omloop Het Nieuwsblad.
"Nemůže mě nic zastavit," řekl Štybar na adresu nepřejícího počasí a pro jistotu měl v záloze cyklokrosové kolo. "Pak bych si totiž mohl trasu projet až po Ománu, ale já nechci ztrácet čas. Chci mít ten závod aspoň jednou v hlavě."
V předběžném plánu týmu se se Štybarem počítá v etapách Tirreno-Adriatico, po nich se pak určí sestava pro ty nejslavnější klasiky - Kolem Flander a Paříž-Roubaix.
"To všechno je ještě s otazníkem, protože v nominaci na každý takový závod je patnáct lidí, ale jede jich jenom osm," upozornil český cyklista. "Bude záležet na tom, jaká bude forma moje a forma ostatních kluků z týmu."
A taky na tom, jestli vedení formace dá důvěru Štybarovi v konkurenci jmen jako Boonen, Chavanel, Terpstra. Omega, ač v budoucnu sní i útocích na velká etapová vítězství, je dnes nejlepší na světě hlavně v jednorázových závodech.
"Měli by mě to nechat zkusit," vzkázal dvojnásobný mistr světa v cyklokrosu managementu. "Já jsem cyklokros vyměnil za silnici hlavně kvůli těmto klasikám a vedení o tom ví. Doufám, že když dostanu prostor, že ho dokážu využít a třeba jednou ve Flandrech i vyhrát. Ale to se budu muset ještě hodně naučit a věřím, že mi letos tato škola prospěje a že mi to půjde."
O závodech Grand Tour však Štybar zatím představu nemá. "Je moc brzo," řekl. "Můj orientační program je postavený do Paříž-Roubaix." Tedy jen do 7. dubna. "Ale pokud bych jel v programu, jak se jeví teď, tak na Giro by asi bylo moc brzo a v úvahu by spíš připadala Tour de France nebo jako loni Vuelta."