Dívali jste se na VC Evropy na Nürburgringu? Tak řekněte sami: nebyla to ukázka jezdeckého myšlení a jezdeckého pochybení? Střetli se dva jezdci, navíc bratři, se stejně kvalitními vozy, se stejně šikovnýma rukama a se stejnou mírou ctižádostivosti.
Michael se evidentně použil z porážky v minulém závodě v Montrealu. Hned v úvodu se snažil utrhnout, aby neměl brášku přilepeného na zádech. A když ho Ralf ve třetině závodu přesto dostihl, držel režii přesto pevně v rukou. Pečlivě hlídal zpětná zrcátka, aby bleskově zareagoval a odbočil do boxu ve stejném kole jako Ralf. Rozhodovalo se u mechaniků na vzdálenost dvaceti či třiceti metrů.
A pak to přišlo. Ralf vyjížděl z uličky před boxy s očima přilepenýma na Michaelově rudém ferrari. Zatímco na trati se plně soustředil a neudělal jedinou jezdeckou chybu, stačil zlomek sekundy a drobná nepozornost se proměnila ve ztrátu nadějí. Ralf Schumacher ve výjezdu z uličky před boxy přejel levými koly bílou čáru, která jezdce usměrňuje do míst, kudy se mohou na trať vrátit. Je to jedno ze zásadních bezpečnostních opatření. A jeho porušení se přísně trestá.
"Jsem velmi nespokojený," zlobil se Ralf Schumacher. "Měl jsem šanci vyhrát nedaleko mého rodiště. Díval jsem se do zpětných zrcátek a koncentroval jsem se víc na provoz za zády než na čáru. Trest byl zasloužený..."
Penalizace 10 sekund stop je mnohem větší ztrátou, než se na první pohled zdá. Ve skutečnosti to , s vjezdem a výjezdem, znamenalo pokutu půl minuty! A ztracený závod. Lišák Michael se mohl usmívat.
Jeden z rozhodujících okamžiků Velké ceny Evropy 2001: Michael Schumacher (Ferrari) zajel do boxů spolu se svým bratrem Ralfem a udržel si první místo. |