Kvůli novým technickým předpisům musely týmy přestavět své vozy. Red Bull přišel kvůli zákazu foukaného difuzoru o svou největší aerodynamickou výhodu. Dokáže ji nejuznávanější inženýr ve formuli 1 nahradit? Dokáže Adrian Newey zapracovat novou záď a snížený předek vozu do designu tak, aby Red opět dominoval?
Podle předsezonních testů se zdá, že pokud bude Red Bull vyhrávat, nebude to tak suverénním způsobem jako začátkem minulé sezony. Mistrovský tým měl v testech dokonce technické problémy. Potíže, které ho dokonce donutily zůstat v boxech a měnit parametry vozu, zatímco konkurenční McLaren byl jistější. Bude to však stačit na to, aby se na konci roku radoval z titulu někdo jiný než Sebastian Vettel?
Šéf šampionátu Bernie Ecclestone před startem MS vyslovil přání, aby se neopakovala loňská absolutní dominance Vettela. Německý pilot získal titul čtyři závody před koncem seriálu, pravidelně vyhrával kvalifikace a také Velkým cenám zpravidla dominoval od startu až do cíle.
"Nechceme, aby se to letos opakovalo, to by nebylo moc dobré," připustil před začátkem nové sezony Ecclestone. "Potřebujeme změnu a jediný, kdo s tím nebude zcela jistě souhlasit, je Sebastian. Jsem přesvědčený, že ostatní sdílí můj názor," prohlásil.
Tahákem pro diváky by měl být Kimi Räikkönen. Ambiciózní Fin, který se do F1 vrátil po intermezzu v rallye, bude jezdit v monopostu stáje Lotus, bývalého Renaultu, a byl nejrychlejším jezdcem posledního testování v Barceloně. Už v minulých sezonách ale Vettela marně naháněli jeho předchůdci na trůnu Michael Schumacher (Mercedes), Fernando Alonso (Ferrari) a Lewis Hamilton s Jensonem Buttonem z McLarenu. Právě oba Britové jsou považováni odborníky za hlavní soupeře Vettela.
McLarenu se v minulém roce nedařilo, své síly tudíž upnul už v jeho průběhu na letošní sezonu. "Auto je velmi dobré," prohlásil Button po posledním testování v Barceloně. "Jestli budeme v porovnání s ostatními nejrychlejší, druzí nejrychlejší nebo pomalí, to opravdu teď neumím říct. Ale udělali jsme velký krok dopředu a já se cítím skvěle," uvedl šampion z roku 2009. "Jsem rád, že se konečně začne závodit a my budeme vědět, jak na tom jsme," doplnil.
Pro McLaren hovoří i vysoká spolehlivost jejich vozů při testování. Zato Red Bull měl problémy s řazením a dalšími novými součástkami, u Ferrari zase v dosavadních testech nezvládali nastavení vozů na různé podmínky. "Testování nebylo perfektní, ale určitě dobré," řekl Vettel. "Ještě jsou nějaké věci, které musíme dát do pořádku, ale já jsem s autem spokojený," konstatoval diplomaticky obhájce titulu.
Do boje o titul by chtěl promluvit i jeho stájový kolega Mark Webber, který se v roce 2010 stal málem mistrem světa, ale loni se nesžil s pneumatikami Pirelli. "Letos jsem ale připravený," ujistil Australan. O víkendu chce vítěz sedmi Velkých cen poprvé vyhrát před domácím publikem.
"Já myslím, že to bude letos nejen v Austrálii skvělá bitva o první pozice," předpověděl Webber. "Moc se na to těším a už se nemůžu dočkat, až uvidím zelenou na semaforu. Vždyť proto jsem trénoval a na to jsem připraven," prohlásil.
Ferrari vzhlíží k nové sezoně poněkud s nejistotou. Technický šéf týmu Pat Fry neskrýval zklamání z testovacích časů v Barceloně. Přitom právě trpělivost a dlouhodobé plánování přinášela stáji z Maranella v minulosti úspěchy. "Už ale nevíme, co bychom měli zlepšit," potvrdil obavy Fry.
Stáj Mercedes v posledních dvou letech stíhala nejlepší trojici a letos se chce ze stínu vymanit. Šéf týmu Ross Brawn by rád viděl sedminásobného šampiona Schumachera poprvé od jeho předloňského návratu do F1 na stupních vítězů. "Loni jsme museli řešit časté problémy s autem, ale letos to vypadá, že je všechno v pořádku," prohlásil Brown.
Velká cena Austrálie bude první z dvacetidílného kalendáře Grand Prix. Mistr světa bude znám nejpozději 25. listopadu po závěrečném závodě v Brazílii.