Zpátečka na startu
Start závodu cestovních vozů, je něco před desátou. Rozsvítí se zelené světlo a první muž bezmála čtyřicetičlenného pole Antonín Charouz se k překvapení všech rozjíždí dozadu. Jeho červené Porsche GT3-R za okamžik zastavuje, okolo něj se míhají jezdci, kteří startují zezadu. Všem to vyšlo, jen Vladimíru Ostaševskému nikoli.
V osudný okamžik jede za tatrou Zdeňka Hajduška a nevidí dopředu. Hajdušek se na poslední chvíli vyhýbá a Ostaševski v rychlosti okolo 130 km/hod naráží do porsche, které se po úspěšném zařazení jedničky pomalu rozjíždí.
Čtyřiadvacetiletý Ostaševski je po nárazu v šoku, vyskakuje ze zničeného auta do trávy, kde se kroutí bolestí. Jeho tělo, upoutané v bezpečnostních pásech, dostalo pořádne zabrat. Odváží jej sanitka, závod je zastaven, aby maršálové mohli uklidit trosky i vyčistit trať od oleje a dalších kapalin z rozbitých vozů.
Ostaševski se za chvíli vrací, je zdravý, ale velmi se zlobí. Kleje na adresu Charouze. Josef Venc, který je manažerem stáje Coca-Cola Porsche, vysvětluje příčinu nebezpečné kuriozity: "Zpátečka se v porsche řadí stejně jako jednička, jen "jde" přes pružinu. A ta zřejmě praskla, jinak to není možné. Zjistíme to doma v dílnách," uvedl Venc.
Škoda na porsche je podle prvních odhadů dva milony korun. "Motor je zcela zničený," poznamenal Venc. Ostaševski škodu v korunách ani neodhaduje: "Auto je zralé na šrot. Motor rozmlácený, podvozek zlomený. To je konec."
Boxérský souboj Italů
Nejen výkony za volantem, ale také zápasnické a boxerské umění hrálo roli v pátém závodě středoevropské formule 3 v Brně. Pilot rakouské stáje Franz Woss Racing Diego Romanini výborně odstartoval ze čtvrtého místa a dostal se na první místo. Další Ital Ivan Bellarosa neudržel pole position a jel v těsném závěsu za krajanem. To byl zárodek velké bitvy.
Přesně tři čtvrtiny to byl napínavý souboj, který umocnil Jaroslav Kostelecký a Slovinec Tom Nemarnik, kteří se bili v jedné skupině s Italy.
Ve dvanáctém kole to přišlo: Bellarosa narazil do Romaniniho a oba skončili mimo trať. Romanini, mladík s postavou kulturisty, vyskočil z kokpitu a boxerskými údery i kopanci zasypal Bellarosu, který ještě seděl v autě. Když se dostal ven, nakopal krajana do zadnice. "To jsem tady ještě neviděl," řekl traťový maršál, který u bitky byl.
"To se nedělá. Romanini se měl krotit," zhodnotil chování Itala Jaroslav Kostelecký, který díky incidentu dojel druhý a udržel si tak vedení ve středoevropské formuli 3.
Vedení závodu incident nenechalo jen tak a Romaninimu udělilo pokutu 30 000 korun za nesportovní chování.
Rakouský jezdec formule 3 Roman Hoffmann. |
Závod formule 3: Vede Diego Romanini před Ivanem Bellarosou, Jaroslavem Kosteleckým a Tomem Nemarnikem. |
Závod formule 3: Dvojici Italů, vpředu Diego Romanini a za ním Ivan Bellarosa, stíhá Jaroslav Kostelecký. |
Rakouský jezdec Wolfgang Treml ujíždí se svou Alfou Romeo 147 soupeřům. Vyhrál jeden ze dvou závodů rakouského šampionátu. |
Dan Michl je vyčerpán po závodě cestovních vozů. Důvod? "Do kabiny mé fabie unikaly výfukové plyny, bylo to strašné," uvedl brněnský jezdec. |
Dan Michl se Škodou Fabia ujíždí jednomu z vozů Ford Fiesta. |
Pilot formule 3 Jaroslav Kostelecký (vlevo) diskutuje se Slovincem Tomem Nemarnikem. |
Zdeněk Hajdušek s Tatrou V8 Eccora před vozem Fordem Fiesta. |
Kouřící Porsche 911 GT3-RS Antonína Charouze stojí poblíž boxů brněnské trati. |
Záchranářská tatra opouští rovinku, za ní odstavuje Antonín Charouz své rozbité Porsche, vzadu je demolovaný peugeot Vladimíra Ostaševského. Pilot peugeotu vyskočil z vozu a leží v trávě. |
Antonín Charouz odstavuje své porsche, které je po nárazu zezadu téměř nepojízdné. |
Antonín Charouz odchází od svého porsche. |