Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Stáj Buggyra představila své jezdce. Vršecký se vrací na euroscénu

David Vršecký křtí jeden z vozů stáje Buggyra na Václavském náměstí v Praze. | foto: Buggyra

4 2017
Legendární jezdec David Vršecký se po roční odmlce vrací do mistrovství Evropy tahačů. Jedenačtyřicetiletý dvojnásobný vítěz seriálu z let 2008 a 2009 bude v některých závodech šampionátu plnit roli druhého pilota stáje Buggyra Racing. Jedničkou zůstává dvojnásobný vicemistr Evropy Adam Lacko.

Tým závodníky i tahače představil v úterý na tiskové konferenci v pražském hotelu Ambassador.

O cílech pro sezonu 2017

Roudnická stáj Buggyra Racing hodlá letos zaútočit jak na individuální prvenství v evropském seriálu, tak v Poháru konstruktérů, tedy v týmové soutěži.

„Letošní prioritou je boj Adama o titul. Celý tým udělá vše pro to, aby to vyšlo, David udělá vše pro to, aby k tomu přispěl,“ uvedl jasně manažer stáje Jan Kalivoda.

Vršecký během uplynulé sezony volant nepustil z ruky úplně: získal čínský titul a podmanil si nabitou exhibici v Indii. Teď se vrací do evropského šampionátu, ale neodjede ze zdravotních důvodů všech devět závodních víkendů. „Domluvili jsme se, že Adamovi pomůžu, a to jako závodník, který může brát v některých závodech body ostatním, a také svými poznatky při testování, konstrukci auta a v trénincích,“ uvedl.

„Dám do toho maximum jako vždy a budeme se snažit vyhrát,“ usmíval se Lacko. „Já Davida přemlouval, už když končil, ať nekončí. Jsem z jeho návratu hodně nadšený a mám radost asi ještě větší než David,“ doplnil na adresu týmového parťáka Lacko.

O konkurenci

Letos bude v seriálu mistrovství Evropy, který začíná na Red Bull Ringu v Rakousku 13. května a končí 8. října ve španělské Jaramě, obrovská konkurence. Vždyť na start se postaví hned pět mistrů Evropy - Němci Hahn a Körber, Španěl Albacete, Maďar Kiss a zmíněný Vršecký.

„Soupeřů je hodně, za největší považuji Albaceta, Hahna a letos i Kisse. Bude to trošku oříšek,“ prohlásil Lacko ke konkurenci.

Před diváky se na okruzích představí vozy značek Iveco, MAN, Mercedes Benz, Scania a Freightliner (Buggyra Racing 1969). Manažer Kalivoda nejvíc věří Iveku, jež angažovalo loňského mistra Evropy Hahna.

„Jochen Hahn přešel od MAN k Iveku, ale je to závodník, který ví, jak postavit dobré auto. Kiss loni svůj Mercedes ladil, závody nedokončil, ale letos bude určitě dobrý,“ varoval Kalivoda. „Nakonec ale budeme asi nejvíc bojovat s Ivekem.“

O vozech Buggyra

„Já se v autě cítím perfektně jako vždy, mám v něm svou sedačku,“ vtipkoval Adam Lacko na dotaz, v čem je tahač jiný než v loňském roce. Pravdou ale je, že tým právě urputně testuje. Mechanici a závodníci pracují na konfiguraci podvozků a geometrii přední nápravy tak, aby šlo vozy jinak připravit na hrubší a jemnější asfalt na různých okruzích.

Právě tohle bylo cílem testování v minulých dnech na autodromu v Mostě a bude se v tom pokračovat i na Slovakia Ringu nedaleko Dunajské Stredy. Tam stáj vyrazila včera. Mimochodem původně na testy na Slovensko mělo jet týmů více a jezdci z Buggyry by se měli na dráze střídat třeba právě s loňským šampionem Hahnem a jeho Ivekem, ale nakonec tam bude trénovat Buggyra sama.

„Na jednu stranu by byl pronájem pro více stájí finančně efektivnější, ale takhle zase budeme jediní, kdo bude mít na Slovakia Ringu odježděno něco navíc, a budeme na něj dobře připravení,“ přemítal Kalivoda. Na Slovensku se jede historicky první závod trucků, a to 15. a 16. července.

O nejdůležitějších závodech

„Všechny jsou důležité, body se berou na všech,“ tvrdí Lacko. „Ale je fakt, že domácí závod v Mostě (2. a 3. září) je něco extra, stejně jako ten na Slovensku. Na obou budou partneři týmu a kamarádi... Velký závod je také samozřejmě na Nürburgringu (1. a 2. července),“ zmínil německý okruh.

A kdo pojede místo Vršeckého?

Ano, David Vršecký se vrací, ale odjede jen pár závodů. Kdo tedy usedne do jeho auta, když bude testovat, řešit konstrukční úkoly a dohlížet na mechaniky?

„Odjíždíme na Slovensko na testování, po kterém se rozhodneme, kdo nastoupí do prvního závodu. Máme Chorvata Nika Puliče předběžně připraveného jako alternativní záskok a post druhého jezdce tedy budeme řešit podle potřeby,“ podotkl manažer Buggyry Jan Kalivoda.

Mistrovství Evropy. A co třeba mistrovství světa?

Seriál mistrovství Evropy tahačů na okruzích se letos jede od Slovenska po španělskou Jaramu, od května do října.

David Vršecký s Adamem Lackem se zároveň utkají o vítězství v čínském šampionátu, o třetí titul, a Vršecký je zároveň šampionem z mistrovství Indie. Poslední ročník měl podobu jednoho závodu, ale zato byl výborně obsazený, jeli tu kromě Vršeckého i čtyři mistři Evropy.

„A také se ještě jezdí na Novém Zélandu, tam jsem ještě nejel,“ směje se Vršecký, když mluví o tom, co ho ještě láká ve světě rychlých tahačů. Vyhrál závody už v deseti zemích a je držitelem řady rychlostních rekordů.

Nabízí se tedy logická otázka, zda by se nedal jet i celosvětový šampionát tahačů pod záštitou Mezinárodní automobilové federace (FIA). „No, FIA je trochu zkostnatělá...,“ přemýšlí manažer roudnické stáje Buggyra Racing Jan Kalivoda. „Ale třeba to nakonec vezmeme do ruky sami,“ naznačil.

A proč ne. Vedení Buggyry už výrazně promluvilo do podoby letošního evropského šampionátu, když pomohlo dostat do závodního kalendáře Slovakia Ring u Dunajské Stredy.

Autor:









Petzl TikkinaPetzl Tikkina

Porovnejte ceny, pročtěte recenze a objednejte přímo u nás.

www.Heureka.cz



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze