„Ať vyřešíme situaci s druhým jezdcem jakkoli, týmovou jedničkou bude Adam,“ prohlásil manažer stáje Jan Kalivoda.
Loni modro-bílé monstrum krotil nováček Jiří Forman, v minulém týdnu s Buggyrou v Mostě testovali třeba Chorvat Niko Pulič nebo slovinský tandem otec a syn Draganovičovi. Do kokpitu už dříve usedl i Martin Kolomý, který za roudnickou značku jezdí dálkové soutěže včetně Rallye Dakar.
Není rovnítko mezi tím, že když někdo nanečisto zkusí Buggyru, bude za ni sbírat i mistrovské body na ovále. „Kdyby měl každý, kdo se v rámci testování svezl s Buggyrou, v našem týmu závodit, museli bychom mnohonásobně navýšit výrobní kapacity,“ usmál se Kalivoda.
Comeback Vršeckého přichází po roční pauze, během které ovládl čínský šampionát a nedávno i pompézní mistrovství Indie. Truckerská esa závodila na totožných strojích TATA. „Dvakrát jsem vyhrál evropský šampionát, ale aby mě někde fanoušci cizí země skoro vytáhli z auta a nesli na stupně vítězů, to jsem nezažil,“ žasl Vršecký; závody sledovaly desítky tisíc lidí.
Jezdeckou partu roudnická stáj oficiálně představí na předsezonní tiskové konferenci 2. května. Vršeckého by měl v Red Bull Ringu a v Le Mans nahradit třetí pilot, jak píše oficiální web šampionátu.
Jeho nový ročník vypukne už 14. května právě na rakouském Red Bull Ringu, má devět zastávek včetně tradiční mostecké o prvním zářijovém víkendu. Vršeckého návrat není jediným z ostře sledovaných, po stejně dlouhé odmlce je zpátky i další velmistr, Španěl Antonio Albacete. Bude krotit MAN.
Zaujal i přestup obhájce titulu Jochena Hahna do stroje Iveco, kde vytvořil německý dream team evropských šampionů s Gerdem Körberem. „Jochen byl na dosavadní poměry Iveco hodně rychlý,“ viděl během testování Lacko. „Čeká nás velmi zajímavý šampionát.“